برگزاری تجمع اعتراضی

چهارشنبه سوم آبان ماه، جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت دست به تجمع زده و شماری از کارگران کارخانه تکدانه در شهرستان مرند در محوطه این کارخانه تجمع و اعتصاب کردند. همچنین روز گذشته، شماری از کارگران اخراج شده شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر در مقابل ساختمان این شرکت و گروهی از بازنشستگان کشوری در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در قزوین دست به تجمع زدند. از سوی دیگر شماری از کارگران پروژه ای شرکت ثمین (زیر مجموعه شرکت پتروپارس) واقع در منطقه جفیر استان خوزستان در محوطه این شرکت دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲، جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت دست به تجمع زدند.

از مطالبات کارگران معترض میتوان به “حذف کامل سقف‌ حقوق و حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی” اشاره کرد.

تجمع و اعتصاب کارگران کارخانه تکدانه در شهرسان مرند
به گزارش خبرگزاری فارس، امروز چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲، جمعی از کارگران کارخانه تکدانه در شهرستان مرند از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب و تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل در محوطه این کارخانه برگزار شد.

تجمع کارگران شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر
به گزارش ایلنا، روز سه شنبه دوم آبان ۱۴۰۲، جمعی از کارگران شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر در مقابل ساختمان این شرکت دست به تجمع زدند.

یکی از کارگران در این خصوص گفت: سی و سه کارگر بومی هستیم که از حدود یک ماه پیش تاکنون از ورودمان به محل کار جلوگیری شده و بیکار شده‌ ایم. تاکنون اقدامی از سوی مسئولان مربوطه برای بازگرداندن ما به محل کار، انجام نشده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری در قزوین
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه دوم آبان ماه، جمعی از بازنشستگان کشوری در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری قزوین، دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی آنها صورت گرفته است.

اعتصاب کارگران پروژه ای شرکت ثمین در خوزستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز گذشته، شماری از کارگران پروژه ای شرکت ثمین زیر مجموعه شرکت پترو پارس در منطقه جفیر استان خوزستان، در محل این شرکت دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، اعتصاب این کارگران در اعتراض به چهار ماه حقوق معوقه آنها صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳