آمریکا مواضع شبه‌نظامیان نیابتی رژیم اسلامی در سوریه را هدف حمله قرار داد

فلسطینیان در غزه از حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای در اوایل روز دوشنبه، همزمان با پیش‌روی نیروهای اسرائیلی با پشتیبانی تانک‌ها به داخل غزه خبر دادند. این گزارش‌ها در حالی منتشر شده است که درخواست‌های بین‌المللی برای محافظت از غیرنظامیان افزایش یافته است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که طی چند روز گذشته بیش از ۶۰۰ هدف شبه‌نظامیان را در نوار غزه در ادامه عملیات زمینی‌اش مورد هدف قرار داده است. این در حالی است که غیرنظامیان فلسطینی در غزه به شدت به سوخت، غذا و آب سالم نیاز دارند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: «نیروهای ارتش اسرائیل ده‌ها تروریست را که در ساختمان‌ها و تونل‌ها سنگر گرفته بودند و تلاش کردند به سربازان حمله کنند، کشتند.»

یک جمعیت «خشمگین» در منطقه عمدتا مسلمان داغستان روسیه به فرودگاهی حمله کردند که یک پرواز از اسرائیل روز یکشنبه به آنجا رسید و مقامات را مجبور به بستن این مرکز و تغییر مسیر پروازها کردند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، بر اساس بیانیه وزارت بهداشت داغستان در اواخر روز یکشنبه، درگیری‌ها دست کم ۱۰ زخمی برجای گذاشت که حال دو نفر وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری‌ها شامگاه یک‌شنبه ۷ آبان از حمله مجدد آمریکا به مواضع نیروهای نیابتی رژیم اسلامی در دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

اسرائیل روز شنبه با انتشار تصاویری از تانک‌های جنگی خود در سواحل غربی غزه ۴۸ ساعت پس از دستور حملات زمینی گسترده در سراسر مرزهای شرقی خود، تلویحا از قصد خود برای محاصره شهر غزه در روز یکشنبه خبر داد.

اسرائیل روز یکشنبه، ۷ آبان، سفیر روسیه را احضار کرد تا به میزبانی هفته گذشته هیئتی از گروه شبه نظامی فلسطینی حماس اعتراض کند.

در بیانیه وزارت دفاع اسرائیل آمده است که گالانت به خانواده‌های گروگان‌ها گفت: «عملیات زمینی با تلاش برای بازگرداندن گروگان‌ها در هم آمیخته است.»

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر درخواست خود برای آتش بس فوری بشردوستانه، آزادی بی‌قید و شرط همه گروگان‌ها و ارسال کمک‌های گسترده به غزه تاکید کرد.

آنتونی بلینکن و جیمز کلورلی، وزیران امور خارجه آمریکا و بریتانیا، روز شنبه ششم آبان در تماسی تلفنی بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کردند.

دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، می‌گوید که او با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره اهمیت ارسال کمک‌های فوری بشردوستانه به غزه و حفظ امنیت منطقه گفتگو کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در گفت‌وگویی با شبکه خبری اِی‌بی‌سی نیوز که روز یکشنبه هفتم آبان پخش شد، گفت آمریکا همچنان به حملات جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های نیابتی‌اش پاسخ خواهد داد.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳