پاسخ به حملات نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی؛ حمله جنگنده‌‌های ‌آمریکایی به تأسیسات وابسته به سپاه در سوریه

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که دو اسرائیلی در طول شب پنج‌شنبه هنگام رانندگی در شمال کرانه باختری به ضرب گلوله زخمی شدند. آنها گفتند که یک نوزاد در صندلی عقب ماشین آنها بوده که آسیب ندیده است.
این دومین حمله تیراندازی به رانندگان اسرائیلی در کرانه باختری در یک هفته بود. در ۲ نوامبر، یک مرد اسرائیلی پس از اصابت گلوله به خودرویش کشته شد، سپس تصادف کرد و واژگون شد.
نیروهای دفاعی اسرائیل می‌گویند که نیروهای تیپ پیاده نظام نهال پس از ۱۰ ساعت درگیری، یک پایگاه حماس معروف به «پاسگاه ۱۷» را در غرب «جبلیه» تصرف کردند.ارتش اسرائیل می‌گوید که سربازان در این پاسگاه با عوامل حماس و جهاد اسلامی که هم «در بالای زمین و هم در یک مسیر زیرزمینی در منطقه» بودند، نبرد کردند.به گفته ارتش اسرائیل، ده‌ها «عامل تروریست» در جریان این درگیری کشته شدند.این گزارش می‌گوید که سربازان بسیاری از سلاح‌ها و چاه‌های تونل را کشف کردند، از جمله یک تونل در مجاورت یک مهدکودک که به یک «مسیر زیرزمینی گسترده» منتهی می‌شد.ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی طرح‌های جنگی «مهم» حماس را در پاسگاه ۱۷ پیدا کردند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اسرائیل خبری در مورد تلفات احتمالی نیروهای اسرائیل در این نبرد منتشر نکرده است.

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه نیز اعلام کرده بود که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، ۱۳۰ چاه تونل حماس را منهدم کرده است. این چاه‌ها برای «حملات تروریستی» به اسرائیل استفاده می‌شدند. ارتش اسرائیل همچنین گفت که حماس در حال آماده‌سازی برای اقامت طولانی‌مدت در تونل‌ها بوده است. این امر بر اساس وجود آب و وسایل اکسیژن در تونل‌ها قابل مشاهده بوده است.
این اقدام اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که این کشور عملیات زمینی خود در نوار غزه را گسترش می‌دهد.

در همین حال، ارتش اسرائیل می‌گوید که نیروی هوایی طی روز گذشته صدها هدف در نوار غزه را مورد حمله قرار داده است.

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، ۱۳۰ چاه تونل حماس را منهدم کرده است. این چاه‌ها برای حملات تروریستی به اسرائیل استفاده می‌شدند.

ارتش اسرائیل همچنین گفت که حماس در حال آماده‌سازی برای اقامت طولانی‌مدت در تونل‌ها بوده است. این امر بر اساس وجود آب و وسایل اکسیژن در تونل‌ها قابل مشاهده بوده است.
این اقدام اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که این کشور عملیات زمینی خود در نوار غزه را گسترش می‌دهد.

حزب‌الله لبنان به موشک‌های ضدکشتی روسی مجهز شده است. این خبر در پی تهدید حسن نصرالله، رهبر این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی علیه ناوهای آمریکایی منتشر شده است.

دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که حزب‌الله به موشک‌های ضد کشتی یاخونتی مجهز شده است که بردی ۳۰۰ کیلومتری دارند. این موشک‌ها ساخت روسیه هستند و سال‌هاست که گزارش‌هایی از دریافت آنها توسط حزب‌الله از سوریه منتشر می‌شود.

سه مقام فعلی و یک مقام سابق آمریکایی نیز به رویترز گفته‌اند که حزب‌الله همچنین خود مجموعه چشمگیری از تسلیحات، از جمله موشک‌های ضد کشتی تولید کرده است.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۹ نوامبر ۲۰۲۳