سربازان اسرائیلی دستور به تخلیه بزرگترین بیمارستان غزه «در عرض یک ساعت» دادند

آخرین تحولات جنگ حماس و اسرائیل در روز شنبه ۲۷ آبان سال ۱۴۰۲ خورشیدی برابر با ۱۸ نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی را‌ در این صفحه دنبال کنید.

سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که همزمان با ادامه عملیات زمینی خود در بخش‌های شمالی نوار غزه، نیروهای اسرائیلی اهداف حماس را در هر کجا که بتوانند از جمله در بخش‌های جنوبی نوار غزه، هدف قرار خواهند داد.

اسرائیل به فلسطینیان ساکن شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هشدار داد تا از خط آتش خارج شوند و به منطقه دیگری بگریزند. اسرائیل اعلامیه‌هایی را با همین مضمون بر فراز آسمان خان یونس پخش کرد.

یک مقام حقوق بشری سازمان ملل از اسرائیل خواست تا به استفاده از آب به عنوان «سلاح جنگی» در غزه پایان دهد. پدرو آرروجو-آگودو، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشت گفت که مشکلات کم آب شدن بدن و بیماری‌های مربوط به آب ناسالم اکنون درنوار غزه در حال افزایش است.

برای مشاهده اخبار تحولات جنگ حماس و اسرائیل در روز جمعه ۲۶ آبان/۱۷ نوامبر اینجا را کلیک کنید. شما همچنین می‌توانید پوشش کامل اخبار بین‌المللی یورونیوز در مورد جنگ حماس و اسرائیل را از این صفحه دنبال کنید.

به گفته یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه مستقر در محل بیمارستان شفاء، در پی دستور ارتش اسرائیل صدها نفر بیمارستان شفاء را تخلیه کردند.

به گفته مقامات این بیمارستان، حدود ۴۵۰ بیمار هنوز در این مرکز هستند و قادر به ترک ساختمان نیستند.

جنبش حماس خبر کشته شدن دکتر احمد بحر (ابو اکرم)، سرپرست شورای قانونگذاری فلسطینی را تایید کرد.

حماس روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای احمد بحر روز جمعه بر اثر جراحات وارده قبلی از حمله نیروهای اسرائیلی به نوار غزه کشته شده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه گفت که پس از پایان جنگ اسرائیل و حماس تنها تشکیلات خودگردان فلسطینی می تواند غزه را اداره کند.

آقای بورل در کنفرانس سالانه سیاست خارجی و امنیتی بحرین موسوم به «گفتگوی منامه» اظهار داشت که «حماس دیگر نمی‌تواند کنترل غزه را در دست داشته باشد.»

او گفت: «می‌پرسید پس چه کسی غزه را کنترل خواهد کرد؟ من فکر می کنم تنها یک گزینه می‌تواند این کار را انجام دهد – تشکیلات خودگردان فلسطینی.»

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه روز شنبه گزارش داد که سربازان اسرائیلی که برای چهارمین روز متوالی در بیمارستان شفاء غزه حضور دارند، از طریق بلندگو دستور تخلیه این بیمارستان را «در عرض یک ساعت» صادر کردند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، در حال حاضر ۲۳۰۰ بیمار، مراقب و آواره در این مرکز درمانی به سر می‌برند و نگرانی بین المللی برای سرنوشت آن‌ها در حال افزایش است.

اسرائیل مدعی است که حماس از این تأسیسات به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کند.

رویترز به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که بر اثر بمباران شهر خان یونس واقع در جنوب غزه حدود ۲۶ فلسطینی که بیشترشان کودک بودند، کشته شدند. این حمله بامداد روز شنبه توسط اسرائیل انجام شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، تحقیقات پلیس اسرائیل در مورد حملات حماس به یک جشنواره موسیقی در روز هفتم اکتبر نشان می‌دهد که تعداد کشته‌شدگان ۳۶۴ نفر هستند.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از کانال ۱۲ گزارش داد که این رقم تقریبا یک سوم از کل کشته‌شدگان حمله هفتم اکتبر به اسرائیل را شامل می‌شود.

آمارهای قبلی از تعداد کشته‌شدگان حمله در جشنواره موسیقی «سوپرنوا» واقع در «کیبوتص رعیم» را ۲۷۰ نفر اعلام کرده

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳