پاسخ آمریکا به موشک‌پرانی گروههای نیابتی جمهوری اسلامی در عراق؛ حملات دقیق به مواضع آنان

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام اعلام کرد نیروهای این ستاد بامداد چهارشنبه به وقت عراق، حملات دقیقی را به دو واحد از تاسیسات مورد استفاده گروههای نیابتی جمهوری اسلامی در عراق انجام داده‌اند.

به گزارش سنتکام این حملات در پاسخ مستقیم به حملات موشکی روز سه‌شنبه گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی علیه نیروهای ایالات متحده و ائتلاف، در عراق صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا هم روز سه‌شنبه با تایید حمله به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در پایگاه هوایی عین الاسد در عراق، اعلام کرد که ارتش آمریکا در واکنشی سریع، با یک فروند هواپیما، حمله‌ای هدفمند را علیه خودرو و پرسنل شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی انجام داد که باعث تلفات این نیروها شد.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، گفت که شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی یک حمله موشکی بالستیک برد کوتاه انجام دادند که این حمله آسیب‌های جزئی به زیرساخت‌های پایگاه عین الاسد وارد کرد و خسارات جدی در پی نداشت.

براساس اعلام پنتاگون، نیروهای آمریکایی از نیمه مهرماه تقریبا ۶۶ مورد حمله نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند که ۳۲ مورد آن در عراق و ۳۴ مورد در سوریه بوده و در این میان ۶۲ نفر از پرسنل آمریکایی زخمی شده‌اند.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۲۲ نوامبر  ۲۰۲۳