اجرای حکم «۶ سال حبس» حمید حاجی عبدل‌پور به اتهام راه‌اندازی کانال «فریاد پلی‌تکنیک»

حمید حاجی عبدل‌پور، فعال دانشجویی پیشین و از دانش‌آموختگان دانشگاه امیرکبیر به اتهام راه‌اندازی کانال تلگرامی «فریاد پلی تکنیک» و برای تحمل «۶ سال و یک روز حبس تعزیری» به زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل شد.

خسرو علیکردی، وکیل دادگستری در مشهد، در شبکه اجتماعی ایکس، تویئتر سابق، خبر انتقال این فعال دانشجویی پیشین و مدیر کانال تلگرامی «فریاد پلی‌تکنیک» به زندان را تایید کرد.

آقای علیکردی که وکالت حمید حاجی عبدل‌پور را بر عهده دارد، نوشت: «حمید حاجی عبدل‌پور، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر دانشگاه امیرکبیر پس از قطعی شدن حکم حبس شش سال و یک روز» از شنبه ۲۷ آبان ماه جهت اجرای حکم حبس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شده است.

این وکیل تاکید کرد که حکم صادره برای حمید حاجی عبدل‌پور بابت اتهام «قصد بر هم زدن امنیت کشور» از طریق «تشکیل گروه تلگرامی فریاد پلی‌تکنیک» صادر شده است.

همزمان کانال دانشجویی خبرنامه امیرکبیر اتهامات وارد شده به حمید حاجی عبدل‌پور را «اتهامات واهی» خواند و افزود: «پرونده سازی برای این نخبه دانشگاهی توسط سازمان اطلاعات سپاه انجام گرفته است.»

در تصویری که خسرو علیکردی از حکم شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی منتشر کرد، عنوان شده که حمید حاجی‌ عبدل‌پور، به خاطر راه‌اندازی «کانال تلگرامی فریاد پلی‌تکنیک» به«۶ سال» و بابت «فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی» به ۸ ماه حبس محکوم شده است.

در این حکم «تشویق و ترغیب افراد به اعتراض علیه حکومت»، «حمایت از اغتشاشات با انتشار استوری اینستاگرام» و «فعالیت‌های مستمر تبلیغاتی و میدانی علیه حکومت از سال ۱۳۹۶ به بعد» به عنوان اتهامات اصلی حمید حاجی عبدل‌پور عنوان شده است.

دادگاه تجدیدنظر همچنین از گزارش «حفاظت اطلاعات ارشد سپاه» و «اداره کل اطلاعات خراسان رضوی به عنوان دلایل صدور حکم سنگین زندان برای این دانش‌آموخته دانشگاه امیرکبیر عنوان شده است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۶ نوامبر ۲۰۲۳