دستکم یازده تجمع اعتراضی برگزار شد

روز یکشنبه دهم دی ماه، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اصفهان، اهواز، تهران و سوادکوه، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، کرمانشاه و شوش، گروهی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در جزیره سیری، تعدادی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و جمعی از کارگران شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی در بندر ماهشهر با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر روز گذشته شماری از معلمان خرید خدمات در اعتراض به عدام رسیدگی به مطالباتشان در مقابل استانداری استان یزد دست به تجمع زدند.

همچنین ایلنا با انتشار گزارشی از برگزاری تجمع این بازنشستگان در شهرهای تهران و سوادکوه خبر داده است.

این بازنشستگان عنوان کردند که باید مستمری بازنشستگان بالاتر از خط فقر باشد. آنها همچنین خواستار اجرای طرح تکمیلی همسان‌سازی، تسریع در پرداخت کامل معوقات، بازگشت جایگاه واقعی صندوق فولاد در برنامه هفتم توسعه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن و همچنین افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ خود بر اساس نرخ تورم شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه دهم دی ۱۴۰۲، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل سازمان تامین اجتماعی کرمانشاه دست به تجمع زدند.

از سوی دیگر اتحادیه آزاد کارگران ایران از تجمع این بازشستگان در مقابل سازمان تامین اجتماعی اهواز و فرمانداری شوش خبر داد.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه دهم دی ماه، شماری از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در جزیره سیری و گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، با تجمع در محل کار خود، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت پتروشیمی در بندر ماهشهر
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه دهم دی ۱۴۰۲، تعدادی از کارگران شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی در بندر ماهشهر، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

آنها تاکید دارند که مدیران، علیرغم وعده‌ها، طرح طبقه‌بندی را اجرایی نکرده‌ اند و این اقدام حق مسلم قانونی آنهاست.

این کارگران افزودند: ما تنها به دنبال حقوق قانونی خود هستیم و از مسئولان و مدیران خواهش می‌کنیم که مسئله را پیگیری کنند تا مشکلات معیشتی ما حل شود.

تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمات در یزد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه نهم دی ۱۴۰۲، شماری از معلمان خرید خدمات در اعتراض به عدام رسیدگی به مطالباتشان در مقابل استانداری استان یزد دست به تجمع زدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱ ژانویه ۲۰۲۴