دستکم ۲۵ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب طلافروشان در مشهد

دوشنبه یازدهم دی ماه، شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای تهران، ساری، شهرکرد، سقز، ارومیه، بروجرد، زنجان، همدان، رشت، بیجار، قروه، بندرعباس، خرم آباد، شیراز، اصفهان، مریوان، تبریز، اردبیل، اراک، کرمانشاه و اهواز، جمعی از کارگران شرکت فولاد پارس هفت تپه در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان شوش، گروهی از کارگران شرکت کاغذسازی دیبا در مقابل ساختمان فرمانداری شوشتر و شماری از عشایر و دامداران بخش بولی از توابع شهرستان چوار در مقابل ساختمان استانداری ایلام، با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز جاری شماری از طلافروشان در مشهد دست به اعتصاب زدند. روز گذشته نیز جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان اداره کل تامین اجتماعی در اراک تجمع کردند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای تهران، ساری، شهرکرد، سقز، ارومیه، بروجرد، زنجان، همدان، رشت، بیجار، قروه، بندرعباس، خرم آباد، شیراز، اصفهان، مریوان، تبریز، اردبیل، اراک، کرمانشاه و اهواز برگزار شد.

بازنشستگان معترض خواستار اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت خواربار ماهیانه و بیمه تکمیلی خود هستند.

تجمع کارگران شرکت فولاد پارس هفت تپه
به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز دوشنبه یازدهم دی ۱۴۰۲، جمعی از کارگران شرکت فولاد پارس هفت تپه در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان شوش دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به وضعیت قرارداد، واریز نکردن سنوات بیمه کارگران، عدم پرداخت به موقع و پایین بودن دستمزدها صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۵۰ کارگر در این شرکت شاغل هستند.

تجمع دامداران در ایلام
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه یازدهم دی ماه، شماری از عشایر و دامداران بخش بولی از توابع شهرستان چوار، در مقابل ساختمان استانداری ایلام تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این تجمع در راستای بازپس گیری مراتع بانمیل صورت گرفت.

تجمع کارگران شرکت کاغذسازی دیبا
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه یازدهم دی، گروهی از کارگران شرکت کاغذسازی دیبا در اعتراض به تعطیل شدن این شرکت در مقابل ساختمان فرمانداری شوشتر دست به تجمع زدند.

این شرکت چندی پیش با بیش از ۵۰۰ نفر نیروی بومی شهرستان‌های شوشتر و گتوند به‌دلیل عدم انجام مصوبه کمیته کاغذ و نشر تعطیل شد.

پس از تعطیل شدن شرکت، کارگران در روز شنبه دوم دی‌ ۱۴۰۲ در مقابل ساختمان فرمانداری شوشتر و شرکت صنایع خمیر و کاغذ دیبای شوشتر به دلیل بیکار شدن دست به تجمع زدند.

اعتصاب طلافروشان در مشهد
به گزارش شهرآرا نیوز، امروز دوشنبه یازدهم دی ۱۴۰۲، شماری از طلافروشان در مشهد در اعتراص به عدم رسیدگی به مطالباتشان از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در این خصوص گفت: شب گذشته بیش از هزار نفر از همکاران ما در صنف طلا و جواهر جمع شده بودند و بنده از آن‌ ها درخواست کردم که روز بعد (یعنی امروز) مغازه‌ های خود را باز کنند اما تا این لحظه هیچ کدام از طلافروشان در سطح شهر مشهد مغازه خود را باز نکرده اند.

او در ادامه افزود: هر چند به تعویق افتادن اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبنی بر دریافت و ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت برای این صنف اعلام شده است، اما طلافروشان مشهدی معتقدند تا زمانی که این اطلاع رسانی از سوی وزارت کشور یا وزارت صمت به صورت رسمی رسانه‌ ای نشود، مغازه‌ های خود را بسته نگه خواهند داشت.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در اراک
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز گذشته جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان اداره کل تامین اجتماعی در اراک دست به تجمع زدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲ ژانویه ۲۰۲۴