ایلام؛ ساسان چمن آرا بازداشت شد

ساسان چمن آرا، شهروند ساکن ایلام ساعاتی پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد. منزل پدر و خواهر این شهروند نیز مورد تفتیش نیروهای امننیتی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۴۰۲، ساسان چمن آرا، بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این گزارش به هرانا گفت: صبح امروز ساسان توسط سه مامور اداره اطلاعات در یکی از خیابان های ایلام بازداشت شد. سپس نیروهای امنیتی به همراه وی به منازل پدر و خواهر آقای چمن آرا مراجعه کرده و ضمن تفتیش این منازل، شماری از لوازم الکترونیکی خواهر این شهروند را ضبط کردند. نهایتا وی به اداره اطلاعات ایلام منتقل شد.

این منبع مطلع در ادامه افزود: پس از انتقال ساسان چمن آرا به اداره اطلاعات، وی تا کنون تماسی با خانواده خود نداشته است.

ساسان چمن آرا، ۳۳ ساله و اهل ایلام در مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در بهمن ماه همان سال، تودیع وثیقه، از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

آقای چمن آرا در دی ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. نهایتا این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴