دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه یکم بهمن ماه، شماری از کارگران ارکان ثالث شرکت نفت و گاز گچساران در مقابل دفتر مرکزی این شرکت، جمعی از افراد دارای معلولیت در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اصفهان، تهران، دامغان و قائم شهر و جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، اهواز و شوش، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، کارگران با گردآمدن در مقابل دفتر مرکزی این شرکت، خواستار اجرای صحیح و بازنگری در طرح طبقه‌ بندی مشاغل، تخصیص بن کارت و ارتقاء مزایا و دستمزد خود شدند.

تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت در تهران
به گزارش کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، روز یکشنبه یکم بهمن ۱۴۰۲، شماری از افراد دارای معلولیت در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع کردند.

این تجمع در پی عدم حصول نتیجه از تجمعات قبلی (تضمین اجرای ماده ۲۷ پس از ۶ سال و از ابتدای سال ۱۴۰۳) افراد دارای معلولیت با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی و پایبندی به قوانین و مقررات کشور، صورت گرفت.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه یک بهمن ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل دفاتر صندوق بازنشستگی فولاد در شهرهای تهران، اصفهان، دامغان و قائم شهر تجمع کردند.

بازنشستگان، برخورداری از حقوق بیشتر از خط فقر و دسترسی به خدمات درمانی رایگان را به عنوان خواسته‌ های اساسی خود مطرح کردند.

اجرای طرح تکمیلی همسان‌ سازی، تسریع در پرداخت کامل معوقات، بازگشت جایگاه واقعی صندوق فولاد در برنامه هفتم توسعه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌ نامه فولاد و اجرای آیین نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن از دیگر خواسته‌ های کارگران بازنشسته صنعت فولاد است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه یک بهمن ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان فرمانداری شوش و سازمان تامین اجتماعی اهواز با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

همچنین ایلنا از تجمع این بازنشستگان در کرمانشاه خبر داد و نوشت: آنها که سفره هایشان سال به سال خالی تر شده خواستار مستمری بالاتر از خط فقر هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴