برگزاری تجمعات اعتراضی

چهارشنبه چهارم بهمن ماه، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، جمعی از کارگران کارخانه کک‌ سازی طبس، در محوطه محل کار خود و گروهی کارکنان قراردادی شرکت نفت در مقابل ساختمان وزارت نفت در تهران با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین شماری از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران در اهواز، از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و دست به تجمع زدند.

کارکنان معترض خواستار “حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰” شدند.

تجمع اعتراضی کارگران کک سازی طبس
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه، جمعی از کارگران کارخانه کک‌ سازی طبس، در محوطه محل کار خود دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

در این گزارش آمده است، علت اصلی اعتراض کارگران، عدم دریافت دستمزد کافی و نیز عدم اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل است. آنها خواهان بازنگری در این طرح که حدود یک سال است که در این واحد تولیدی در حال اجراست، هستند. به گفته کارگران، با وجود افزایش تولید در این کارخانه در سال جاری، مزایای مربوط به حق افزایش تولید و پاداش‌ها کاهش یافته یا در برخی موارد کاملاً قطع شده است.

تجمع و اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲، شماری از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران در اهواز، از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و در محوطه این کارخانه دست به تجمع و اعتصاب زدند.

این کارگران معترض خواستار اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند.

بر اساس این گزارش، قرار بود طبقه‌بندی مشاغل در حقوق دی ماه کارگران منعکس شود، اما تا پایان دی ماه این امر محقق نشده است.

تجمع اعتراضی کارکنان قراردادی شرکت نفت در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه، جمعی کارکنان قراردادی شرکت نفت در مقابل ساختمان وزارت نفت در تهران تجمع کردند و با سردادن شعارهایی اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

در این گزارش آمده است؛ اجرای کامل مصوبه قانونی شورای اداری و استخدامی صنعت نفت در دی ماه ۱۴۰۰ ( فوق العاده تخصصی و مخصوص )، اصلاح فرمول محاسبه پاداش بهره وری مشابه کارکنان مدت معین، اصلاح فرمول اضافه کاری بر اساس تبصره یک ماده ۳۶ قانون کار از جمله مطالبات این کارکنان است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۵ ژانویه ۲۰۲۵