بازداشت ۳ دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران

به گزارش سایت “جوانه ها”، در جریان تجمع دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران، سه دانشجو به نام های عادل گرجی، علی غلامی و دانیال جعفری بازداشت شدند.

شماری از دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران برای چندمین بار پیاپی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۶ و ۷ شهریورماه ۹۸ روبه روی درب اصلی ساختمان مرکزی دانشگاه هنرومعماری با پلاکاردهای «نه به سوهانک» دست به تجمع اعتراضی زدند. این جریان اعتراضی با هدف عدم انتقال دانشکده هنر و معماری به سوهانک و هم چنین با توجه به مشکلات عدیده ی دیگر این دانشکده از جمله؛ سیر صعودی افزایش شهریه ها، حذف اساتید باتجربه و خبره، نبود امکانات و شرایط نامناسب کارگاهها، تفکیک جنسیتی و برخوردهای شدید حراست با دانشجویان برای پوشش آنها شکل گرفته و علیرغم اعتراضات پیاپی، دانشجویان این دانشکده هیچگونه پاسخی مبنی بر تغییر وضعیت شان دریافت نکرده اند.
انتقال دانشکده هنر به سوهانک با توجه به مسیر طولانی آن، موجب دوری از مرکز شهر و عدم دسترسی به پلاتو های تمرین و مراکز فرهنگی و سالن های نمایشی و گالری ها میشود و علاوه بر آن بسیاری از دانشجویان شهرستانی که در سالهای قبل در این دانشکده پذیرفته شده بودند، محل سکونت و خوابگاه شان را در مرکز شهر انتخاب کردهاند که انتقال دانشکده برای آنها، مشکلات فراوانی از جمله گرانی خانه و خوابگاه را در پی دارد.
در روز پنجشنبه ۷ شهریور برای چندین بار نیروهای انتظامی و امنیتی خواستار پایان یافتن این تجمع شدند اما دانشجویان به اعتراضات خود و سر دادن شعارهایی از جمله: «ولایتی؛ استعفا، استعفا» و «دانشجو میمیرد، ذلت نمیپذیرد»ادامه دادند. نیروهای امنیتی در جریان این تجمع و پس از پایان یافتن تجمع، اقدام به بازداشت ۳ تن از دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران به نامهای علی غلامی، دانیال جعفری و عادل گرجی را بازداشت کردند. از محل نگهداری آنها هیچگونه اطلاعی در دست نیست.
عادل گرجی پیشتر نیز در جریان اعتراضات سراسری دیماه ۹۶ و روز جهانی کارگر به همراه چند تن از فعالین کارگری بازداشت شده بود. از نحوه بازداشت او و این که توسط کدام نهاد و به کدام مکان منتقل شده اطلاعی در دست نیست.”