دختری که در مقابل دادگاه خود را به آتش کشید برای تماشای بازی فوتبال به ورزشگاه آزادی رفته بود

به گزارش سایت حقوق بشری “جوانه ها”، دختر جوانی به نام سحر که عصر روز دوشنبه ۱۱ شهریورماه ۹۸ در برابر یکی از دادسراهای تهران اقدام به خودسوزی کرده بود، جزو زنانی است که در استادیوم آزادی بازداشت شده بود.

خواهر این دختر جوان می گوید سحر در اسفندماه سال ۹۷ به هنگام ورود به ورزشگاه آزادی توسط ماموران بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

وی میگوید: خواهرم بعد از اینکه به زندان ورامین انتقال داده می شود ترس وجودش را فرا میگیرد و باز لطمه روحی زیادی می بیند تا اینکه با وثیقه آزاد می شود. هنگامی که خواهرم بعد از آزادی برای دریافت گوشی اش به دادسرا میرود که در آنجا صحبت هایی انجام شد و به گوش خواهرم میرسد که باید ۶ ماه در زندان بماند، این اتفاق جرقهای بود که خواهرم در شرایط بد بیماری روحی و روانی خودش را آتش می زند و حالا در بیمارستان شرایط بدی دارد.

گفتنی است که در نظام ولایت فقیه که زنان و دختران حق ورود به ورزشگاه ها را ندارند مجبور هستند برای دیدن مسابقات ورزشی به صورت ظاهری تغییر چهره دهند تا امکان ورود به ورزشگاه را پیدا کنند.
در حکومت ایران زنان، فقط به دلیل زن بودن از تماشای فوتبال در ورزشگاه آزادی محروم هستند؛ درحالی که معلوم نیست زن بودن جرم است یا تماشای فوتبال در ورزشگاه آزادی؟؟!!

سحر نیز از جمله زنانی بود که برای دیدن ورزش مورد علاقه اش بازداشت شده و در زندان قرچک ورامین در مواجهه با انواع و اقشام فشارهای روحی و روانی قرار گرفت. این زن جوان پس از شنیدن اینکه به ۶ ماه حبس میحکوم میشود در هراس از مواجه شدن با انواع و اقسام تعرضات و فشارهای روحی روانی از جانب ماموران ولایت فقیه و در فرار از آنها دست به خودسوزی زد.

سحر پس از حضور در دادسرا برای گرفتن گوشی موبایلش، مطلع شده که به ۶ ماه حبس محکوم شده و در واکنش به این حکم اقدام به خودسوزی کرده است. گفته می شود که وی در بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری بستری شده و در حال حاضر با کمک دستگاه تنفس میکند و در آی سی یو تحت درمان است.