دستکم یازده تجمع اعتراضی برگزار شد

روز یکشنبه پانزدهم بهمن ماه، شماری از نیروهای ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای تهران، اصفهان و قائم شهر، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه، اهواز و شوش، گروهی از افراد دارای معلولیت در تهران، شماری از کارگران شاغل در پالایشگاه‌ های پنجم، ششم و هشتم مجتمع پارس جنوبی در محوطه این مجتمع و جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در محل کار خود، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر، روز گذشته شماری از کارگران کارخانه سبلان خودرو در مقابل استانداری اردبیل تجمع کردند.

این تجمع که در محوطه این شرکت و در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات آنها صورت گرفته بود، با دخالت نیروهای امنیتی و حراست از تداوم آن ممانعت شد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه پانزدهم بهمن ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان صنایع فولاد با تجمع در مقابل دفاتر صندوق بازنشستگی تهران، اصفهان و قائم شهر خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه پانزدهم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان کانون بازنشستگی کرمانشاه، اداره تامین اجتماعی اهواز و فرمانداری شوش تجمع کردند.

این تجمعات در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌ هایشان صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت در تهران
به گزارش کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، امروز یکشنبه پانزدهم بهمن ۱۴۰۲، شماری از افراد دارای معلولیت ساکن شهرهای سنندج، ساری، اردبیل، بجنورد، کرج و تهران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در پارک پاستور تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای انتظامی حاضر در محل، جلوی تجمع شهروندان در برابر نهاد ریاست جمهوری را گرفته و آنها را به صورت اجباری به این پارک هدایت کرده‌ اند.

گفتنی است، مسئولان مرکز ارتباطات در نشستی با چند از این معلولان، قول رسیدگی به خواسته های آنها را داده اند و گفتند: سازمان برنامه و بودجه به خواسته های این شهروندان که در تجمع شهریورماه مطرح کرده بودند، پاسخ داده است. این سازمان کمبود بودجه را دلیل عدم اجرای ماده ۲۷ عنوان کرده است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه پانزدهم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، دست به تجمع زدند.

“حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک-پی، عدم ادغام و دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان” از مهمترین مطالبات این کارگران محسوب میشود.

تجمع اعتراضی کارگران مجتمع پارس جنوبی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه پانزدهم بهمن ۱۴۰۲، کارگران شاغل در پالایشگاه‌ های پنجم، ششم و هشتم مجتمع پارس جنوبی، در اعتراض به مشکلات معیشتی خود، از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و در محوطه این مجتمع دست به تجمع زدند.

“بازنگری طرح طبقه‌ بندی مشاغل، تغییر سیستم اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو- دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و ساماندهی وضعیت رانندگان استیجاری” از دیگر مطالبات این کارگران محسوب میشود.

تجمع اعتراضی کارگران‌ کارخانه‌ سبلان‌ خودرو در اردبیل
به گزارش هرانا، روز شنبه چهاردهم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از کارگران کارخانه سبلان خودرو در مقابل استانداری اردبیل تجمع کردند.

بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، عدم پرداخت حقوق بیش از چهار ماه و بیمه تامین اجتماعی این کارگران از دلایل تجمع آنها است. همچنین به گفته یکی از این کارگران، بعد‌ از اتمام‌ دستگاه‌ ها و‌ مونتاژ‌ خودروها‌ تمامی‌ کارگران‌ جدید‌ الورود‌ را‌ به‌ بهانه‌ های‌ واهی اخراج‌ می‌ کنند‌ و‌ تعداد‌ محدودی‌ از‌ کارگران‌ باقی می‌ ماند که‌ حقوق‌ آنها‌ را‌ هم‌ بصورت‌ ناقص و‌ با‌ قطع‌ بیمه‌ تامین‌ اجتماعی پرداخت‌ می‌ کنند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۵ فوریه ۲۰۲۴