دستکم بیست و پنج تجمع اعتراضی و اعتصاب برگزار شد

روز دوشنبه بیست و سوم بهمن ماه، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان در مقابل دفتر صندوق بازنشستگی فولاد در این شهر، جمعی بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان این شرکت در شوش، تعدادی از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران در اهواز، شماری از از کارگران کارخانه فولاد خزر گیلان در مقابل ساختمان استانداری در رشت و جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای مریوان، قزوین، قروه، بروجرد، خرم آباد، ساری، بیجار، همدان، بندرعباس، زنجان، تهران، کرمانشاه، اصفهان، رشت، اردبیل، سنندج، تبریز، اهواز، ارومیه، شیراز و اراک با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر جمعی از کارکنان شرکت داروسازی “شهید قاضی” در تبریز از انجام فعالیت های روزانه خود خودداری کرده و دست به اعتصاب زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های این شرکت در مریوان، قروه، قزوین، بروجرد، خرم آباد، ساری، بیجار، همدان، بندرعباس، زنجان، تهران، کرمانشاه، اصفهان، رشت، اردبیل، سنندج، تبریز، اهواز، ارومیه، شیراز و اراک برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان معترض با سردادن شعارهایی اعتراضی از جمله “از بس دروغ شنیدیم ما دیگه رای نمیدیم” و “عدالتی ندیدیم فقط دروغ شنیدیم” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه بیست و سوم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی با سر دادن شعارهایی اعتراضی در مقابل ساختمان تامین اجتماعی در شهرستان شوش تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان معترض با سر دادن شعارهایی از جمله “ما بجز حق نمیخوایم صدقه دولت نمیخوایم” و “ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما” خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

این افراد نسبت به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی خود معترض هستند.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد خزر گیلان
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه بیست و سوم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از کارگران کارخانه فولاد خزر گیلان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان استانداری در رشت، تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به تعطیلی کارخانه فولاد خزر به دلیل آنچه کارفرما بحران مالی دانسته صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است، همچنین موضوع تعیین تکلیف مالکیت این کارخانه به دلیل اختلافات بوجود آمده بین سهام داران مشخص نشده و حدود ۴۰۰ کارگر شاغل در‌ این کارخانه نگران از دست دادن شغل خود هستند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز دست به تجمع زدند
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه بیست و سوم بهمن ۱۴۰۲، جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان امور اجتماعی و سرمایه انسانی این شرکت در اهواز، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم اجرای دقیق طرح طبقه‌ بندی مشاغل و همسان‌ سازی دستمزدهای آنها صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد در اصفهان
به گزارش شورای بازنشستکان ایران، امروز دوشنبه بیست و سوم بهمن ۱۴۰۲، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل دفتر صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان، دست به تجمع زدند.

اعتصاب کارکنان شرکت داروسازی “شهید قاضی” در تبریز
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه بیست و سوم بهمن ۱۴۰۲، شماری از کارکنان شرکت داروسازی “شهید قاضی” در اعتراض به مشکلات معیشتی و سطح پایین حقوق ها، از انجام فعالیت های روزانه خود خودداری کرده و در محوطه این شرکت دست به اعتصاب زدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۳ فوریه ۲۰۲۴