دستکم پانزده تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران در یک واحد صنفی

شنبه بیست و هشتم بهمن ماه، شماری از پرستاران در قم، کرج، اهواز، یزد، بوشهر و شیراز، جمعی از مالباختگان کوروش کمپانی در تهران، گروهی از کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری در محل کار خود، جمعی از کارگران ارکان ثالث وزارت نفت در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران، شماری از کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد خزر گیلان در مقابل این کارخانه واقع در رشت، گروهی از صاحبان خودروهای توقیف شده در مقابل ساختمان دادگستری شهرستان بیرجند، جمعی از شهروندان در مقابل ساختمان مدیریت برق سراوان و شماری از مالباختگان شرکت برهان سهند در مقابل ساختمان دادگستری نقده با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز گذشته، جمعی از کارگران شرکت های “لیدوم آذرستان رژون صعت” دست به اعتصاب زدند. از سوی دیگر طی هفته گذشته شماری از متقاضیان پروژه ۶۰۰ واحدی واوان مقابل وزارت راه و شهرسازی در تهران و جمعی از کارگران کارخانه کک‌ سازی طبس دست به تجمع زدند.

پرستاران خواسته‌ های خود را اصلاح قانون تعرفه‌ گذاری، حذف اضافه‌ کار اجباری و افزایش دریافتی پرستاران بر مبنای عدالت اعلام کرده و میگویند: آنچه به عنوان تعرفه‌ گذاری اجرا شده، هیچ شباهتی به عدالت ندارد؛ ضمن اینکه اضافه کار اجباری پرستاران ساعتی ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان است.

تجمع مالباختگان کوروش کمپانی
به گزارش همشهری آنلاین، امروز شنبه بیست و هشتم بهمن ماه، جمعی از مالباختگان کوروش کمپانی در اعتراض به تعطیلی این شرکت و متواری شدن مالک آن، با برگزاری تجمع در تهران خواستار ثبت شکایت از شرکت مذکور شدند.

کوروش کمپانی در حوزه فروش موبایل فعالیت داشت و پیش از تعطیلی مدعی شده بود که گوشی موبایل آیفون را از طریق حذف واسطه‌ ها به قیمت بیست میلیون تومان به دست مصرف کننده میرساند.

تجمع کارگران ارکان ثالث وزارت نفت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه بیست و هشتم بهمن ماه، شماری از کارگران ارکان ثالث و پیمانکاری وزارت نفت در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران دست به تجمع زدند.

این کارگران مهم‌ ترین خواسته‌ خود را حذف پیمانکاران و واسطه‌ ها و انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران شرکتی دانستد و اصلاح طرح طبقه‌ بندی، برخورداری از پاداش و پرداخت‌ های مناسبتی و بهره‌ مندی از نفت‌ کارت و وام قرض‌ الحسنه را از دیگر مطالبات خود عنوان کردند.

تجمع کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد خزر گیلان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه بیست و هشتم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد خزر گیلان در اعتراض به تعطیلی این کارخانه در مقابل ساختمان آن واقع در رشت تجمع برگزار کردند.

کارگران میگویند مشکلات صنفی آن‌ ها از یک سال و نیم پیش به دلیل اختلاف سهامداران اصلی کارخانه و در نتیجه بدهی‌ های مالی آن به برخی نهادهای دولتی آغاز شده است.

کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه بیست و هشتم بهمن ۱۴۰۲، جمعی از کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری ایران با برگزاری تجمع اعتراضی در محل کار خود خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع شهروندان در سراوان
به گزارش حال وش، امروز شنبه بیست و هشتم بهمن ماه، شماری از شهروندان در اعتراض به صدور مبالغ زیاد برای قبوض برق در مقابل ساختمان مدیریت برق سراوان دست به تجمع زدند.

در این گزارش به نقل از منبع مطلع آمده است: شهروندان در اعتراض به صدور قبضهای “میلیونی” برق، خواستار پیگیری مسئولین مرتبط و رفع این مشکل شدند.

تجمع صاحبان خودروهای توقیف شده در بیرجند
به گزارش رسانک، امروز شنبه بیست و هشتم بهمن ۱۴۰۲، شماری از صاحبان خودروهای توقیف شده در مقابل ساختمان دادگستری شهرستان بیرجند دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه مسئولین پارکینگ شهرستان نهبندان با تحویل خودرو‌های ترخیص شده در طرح بخشودگی “۲۲ بهمن” مخالفت کرده بودند.

امروز حدود دویست راننده و صاحب این خودروهای توقیف شده توانسند با دادستان بیرجند به صورت حضوری ملاقات کنند. نهایتا دادستان این شهر دستور داد خودروهایی که شامل طرح بخشودگی “٢٢ بهمن” هستند، توسط مسئولان پارکینگ ترخیص شوند.

تجمع مالباختگان شرکت برهان سهند
به گزارش مدارا، شماری از مالباختگان شرکت برهان سهند در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان دادگستری نقده دست به تجمع زدند.

اعتصاب کارگران شرکت “لیدوم آذرستان رژون صعت”
به گزارش حال وش، روز پنجشنبه بیست و ششم بهمن ماه، گروهی از کارگران شرکت “لیدوم آذرستان رژون صعت” از فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به معوقات مزدی صورت گرفت.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده است: بالغ بر پانصد نیروی شرکت به مدت سه ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و مسئولین هم به رغم اعتراض و مشکلات زندگی کارگران اقدامی انجام نداده‌ اند.

تجمع متقاضیان پروژه ۶۰۰ واحدی مسکن ملی واوان اسلامشهر
به گزارش رکنا، روز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن ماه، شماری از متقاضیان پروژه ۶۰۰ واحدی واوان مقابل وزارت راه و شهرسازی در تهران تجمع کردند.

آنها از مسئولان خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار پروژه مذکور و رسیدگی به قصور پیمانکار آریا عمران پارس شدند.

به گفته آنها قرار بود این پروژه دو ساله به اتمام برسد اما با کم کاری شرکت پیمانکار، تاکنون حتی چهل درصد از پروژه هم پیش نرفته است.

تجمع کارگران کارخانه کک‌ سازی طبس
به گزارش ایلنا، هفته گذشته شماری از کارگران کارخانه کک‌ سازی طبس از زیرمجموعه شرکت توسعه معادن و فلزات دست به تجمع زدند.
این تجمع در اعتراض به محقق نشدن وعده‌ های مدیران برای افزایش حقوق صورت گرفت.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: برخلاف وعده‌ ای که مدیران کارخانه کک‌ سازی طبس در تاریخ چهارم بهمن ماه برای افزایش حقوق داده بودند، فقط حدود دو میلیون تومان به حساب کارگران واریز شد.

او در ادامه افزود: کارگران خواستار بازنگری در اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل و نزدیک کردن حقوق خود به کارگران دیگر شرکت‌ های معدنی هستند. در این کارخانه چند سال پیش طرح طبقه‌ بندی مشاغل انجام شد و ضریب افزایش حقوق کارگران همچنان با افزایش حداقلی در سطح پایینی قرار دارد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۸ فوریه ۲۰۲۴