دستکم شش تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران طرح بازرسی ایستگاه پمپاژ آب چابهار

یکشنبه سیزدهم اسفندماه، شماری از مالباختگان ریگان خودرو و شهر خودرو در مقابل مجتمع قضایی رسیدگی به جرائم اقتصادی در تهران، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، اهواز و شوش، جمعی از کارگران نگهبان قطار شهری اهواز در مقابل ساختمان این سازمان و گروهی از کارگران بازنشسته سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت در مقابل درب ورودی این واحد صنعتی، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین روز جاری، شماری از نیروهای فنی و مهندسی طرح و بازرسی ایستگاه پمپاژ آب چابهار دست به اعتصاب زدند.

بر اساس ویدیویی که در این خصوص منتشر شده است، این شهروندان از سال ۱۳۹۹ شکایت خود را در خصوص مبالغ پرداخت شده به این شرکت ها ثبت کرده اند. پرونده به شعبه اجرای احکام ارجاع داده شده است و علیرغم گذشت چندین سال از این اقدام، کماکان این افراد موفق به پس گرفتن مبالغ از دست رفته خود نشده اند.

تجمع اعتراضی بازشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل سازمان تامین اجتماعی شوش، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه و سازمان تامین اجتماعی خوزستان واقع در اهواز دست به تجمع زدند.

این بازنشستگان اظهار دارند که از مستمری با حداقل سطح زندگی، عیدی اندک و خدمات رفاهی ناکافی ناراضی هستند و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع اعتراضی کارگران نگهبان قطار شهری اهواز
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه سیزدهم اسفند ۱۴۰۲، جمعی از کارگران نگهبان قطار شهری اهواز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی چند ماهه خود، در مقابل سازمان قطار شهری اهواز و حومه دست به تجمع زدند.

این کارگران در این خصوص گفتند: حقوق ما به همراه سنوات حدود ۱۲ ماه و همچنین حق بیمه مربوط به سال گذشته و جاری برای ۱۱۳ کارگر نگهبان پروژه قطار شهری به تأخیر افتاده است. بنابراین، تصمیم گرفتیم دوباره به اعتراضات پرداخته و از این حقوق مطالبه کنیم.

در این گزارش آمده است که برای این معترضان پس از گذشت ۹ روز اعتراض یک ماه از مطالبات ۱۲ ماهه خود که به حقوق اردیبهشت ماه سال جاری مرتبط می‌ شود، پرداخت شده و در حال حاضر ۱۱ ماه دیگر از مطالبات باقیمانده است.

این کارگران بیان کردند: با توجه به رای قطعی مراجع قضائی و خلع ید شدن شرکت کیسون به دلیل عدم اجرای تعهدات قراردادی در پروژه قطار شهری اهواز، انتظار داریم که مسئولان قبل از خروج پیمانکار به تسویه حساب با ما بپردازند. زیرا با خروج پیمانکار از پروژه، امکان وصول حقوق ما بسیار کم است.

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته سهامدار ایران پوپلین رشت
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه سیزدهم اسفند ۱۴۰۲، گروهی از کارگران بازنشسته سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت در مقابل درب ورودی این واحد صنعتی تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، همزمان با ورود مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به عنوان سهامدار کل و هیات همراه، کارگران با تجمع در محدوده ورودی ساختمان کارخانه خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. این کارگران، خواسته اصلی خود را در تعیین وضعیت سهام و پرداخت سود معوقه اعلام کردند.

به گفته آنان، طی سالهای گذشته تلاش زیادی برای تعیین تکلیف سهام خود از مسئولان کرده‌اند اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. در تجمع امروز مدیر عامل شرکت سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی توجهی به اعتراض سهامدران نداشت. در عین حال مدیر عامل شرکت نگاه پویا به عنوان مجری کارخانه با مشاهده تجمع اعتراضی کارگران در جمع اعتراضی کارگران حاضر شد و پس از شنیدن سخنان نمایندگان کارگری اقدام به سخنرانی کرد. این اقدام از سوی کارگران معترض “فرمایشی” ارزیابی شد.

اعتصاب نیروهای فنی و مهندسی طرح و بازرسی ایستگاه پمپاژ آب چابهار
به گزارش حال وش، امروز یکشنبه سیزدهم اسفندماه، شماری از نیروهای فنی و مهندسی طرح و بازرسی ایستگاه پمپاژ آب چابهار از انجام فعالیت های روزمره خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران مذکور نسبت به عدم پرداخت حقوق و قطع سهمیه نهار خود معترض هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۴ مارس۲۰۲۴