دستکم هشت تجمع اعتراضی برگزار شد

روز شنبه نوزدهم اسفندماه، جمعی از کارگران پیمانکاری مجتمع‌های گاز پارس جنوبی در مقابل ساختمان اداری پالایشگاه‌ های پارس جنوبی، شماری از کارگران اداره آب و فاضلاب شوش در محوطه محل کارشان، گروهی از کارکنان اجرائیات شهرداری اهواز در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، شماری از پرستاران و کادر درمان در بیمارستان های شیراز، جمعی از کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران در محوطه محل کار خود، شماری از صاحبان خودروهای دیزلی در مقابل ساختمان فرمانداری زابل، گروهی از بازنشستگان کشوری در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران و شماری از کشاورزان در مقابل ساختمان استانداری لرستان واقع در خرم آباد با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

یکی از کارگران با بیان اینکه حدود سی و هفت کارگر قرارداد مستقیم و پنجاه کارگر پیمانکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان شوش با عناوین شغلی مختلف هستند که دو تا سه ماه از مطالبات مزدی مربوط به دی، بهمن و اسفند ماه سال جاری خود را به همراه عیدی و پاداش دریافت نکرده اند، افزود: درخواست دیگر کارگران پرداخت مطالبات بیمه‌ ای است که از سال ۹۷ تا پایان سال ۹۹ پرداخت نشده و بعد از آن تا به امروز ناقص پرداخت شده است.

تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری مجتمع‌های گاز پارس جنوبی
به گزارش ایلنا، امروز شنبه نوزدهم اسفندماه، جمعی از کارگران پیمانکاری مجتمع‌های گاز پارس جنوبی در مقابل ساختمان اداری پالایشگاه‌ های پارس جنوبی تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بازنگری طرح طبقه‌ بندی مشاغل، تغییر سیستم اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو- دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و ساماندهی وضعیت رانندگان استیجاری از جمله مهم‌ترین مطالبات این کارگران است.

تجمع کارکنان اجرائیات شهرداری اهواز
به گزارش ایلنا، امروز شنبه نوزدهم اسفندماه، شماری از کارکنان اجرائیات شهرداری اهواز در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

این کارگران خواستار پیگیری مطالبات صنفی، حقوق و مزایای معوقه و رسیدگی به شرایط استخدامی و وضعیت معیشت خود هستند.

تجمع پرستاران در شیراز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه نوزدهم اسفند ۱۴۰۲، شماری از پرستاران و کادر درمان در بیمارستان های شیراز دست به تجمعات اعتراضی زدند.

پرستاران خواستار اصلاح تعرفه‌ های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد و همچنین حذف اضافه‌ کاری اجباری هستند.

تجمع کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه نوزدهم اسفندماه، جمعی از کارگران پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران در محوطه محل کار خود دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری و حذف پیمانکاران تامین نیرو صورت گرفته است.

تجمع صاحبان خودروهای دیزلی در زابل
به گزارش رسانک، امروز شنبه نوزدهم اسفند ۱۴۰۲، شماری از صاحبان خودروهای دیزلی در مقابل ساختمان فرمانداری زابل دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به قطع سهمیه سوخت این شهروندان صورت گرفت.

تجمع بازنشستگان کشوری
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز شنبه نوزدهم اسفندماه، شماری از بازنشستگان کشوری در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این بازنشستگان خواستار همسان‌سازی‌ ۹۰ درصدی با حکم رتبه بندی خود هستند.

تجمع کشاورزان در خرم آباد
به گزارش بی بی سی فارسی، امروز شنبه نوزدهم اسفندماه، شماری از کشاورزان “پشته حسین‌آباد” در مقابل ساختمان استانداری لرستان واقع در خرم آباد تجمع کردند.

این تجمع در اعتراض به تصرف زمین‌های کشاورزی‌ آنها توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۰ مارس۲۰۲۴