برگزاری دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی همزمان با اعتصاب کارگران در دو واحد صنعتی

یکشنبه بیست و هفتم اسفندماه، شماری از نیروهای ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در محوطه این شرکت، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اراک و اهواز، شماری از بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای تهران، اهواز و اصفهان و گروهی از کارگران فضای سبز در مقابل سازمان معاونت خدمات شهری چابهار با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز گذشته، شماری از اهالی روستاهای شهرستان مشگین شهر و گروهی از کارگران معدن زغال سنگ «همکار» دست به تجمع زدند. از سوی دیگر، شماری از کارگران شیفت شب شرکت فولاد زرند ایرانیان (زیسکو) و جمعی از کارگران شرکت راه آهن کرج، از انجام فعالیت های خود امتناع کرده و در محل کار خود دست به اعتصاب زدند.

“برابری در پرداخت ها، حذف پیمانکار نیروی انسانی، یکسان بودن مبالغ نفت کارت های نیروهای قراردادی با نیروهای رسمی و پرداخت کامل مطالبات مزدی” از جمله خواسته های این معترضان به شمار می آید.

تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۲، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان های فرمانداری شهرستان شوش و سازمان تامین اجتماعی در شهرهای اراک و اهواز، دست به تجمع زدند.

بازنشستگان خواستار اجرای بندهای ماده ۴۱ قانون کار در شورایعالی کار شدند. به گفته آنان، در صورت عدم اجرای مطالبات بحران معیشت کارگران شاغل و بازنشسته در سال بعد شدیدتر خواهد شد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان صنایع فولاد با تجمع در مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی فولاد شهرهای تهران، اصفهان و اهواز خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز منطقه آزاد چابهار
به گزارش حال وش، امروز یکشنبه بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۲، جمعی از کارگران فضای سبز منطقه آزاد چابهار در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و در مقابل ساختمان سازمان معاونت خدمات شهری دست به تجمع زدند.

در این گزارش با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه به جای پاسخگویی با کلانتری محل تماس گرفته و اقدام به متفرق کردن کارگران معترض کرده اند، آمده است: آنها به عدم دریافت حقوق عیدی، اضافه‌ کار و پاداش آخر سال اعتراض دارند. کارگران به دلیل شرایط سخت کاری، همواره با بیماری‌ ها و مشکلات پزشکی روبرو هستند و مسئولین نسبت به ارائه تسهیلات و استراحت پزشکی بی‌ توجه هستند.

اعتصاب کارگران شرکت راه آهن کرج
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۲، گروهی از کارگران شرکت راه آهن کرج در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب زدند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در این خصوص، امتناع از انجام فعالیت های روزانه این کارگران با دخالت نیروهای انتظامی مواجه شده است.

تجمع‌ اعتراضی اهالی‌ روستاهای حومه شهرستان مشگین شهر
به گزارش هرانا، روز شنبه بیست و ششم اسفندماه، جمعی از اهالی روستاهای‌ جبدره، آغ دره، تبنه و‌ روستاهای‌ تابع‌ شهرستان مشگین شهر در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان تجمع کردند.

این شهروندان در اعتراض به حق‌ و‌ حقوق‌ خود که‌ در راستای توسعه‌ متوازن، اشتغال پایدار، بهره‌ مندی‌ مردم منطقه و‌ جلوگیری از مهاجرت در محدوده‌ معدن مس ارشق تجمع‌ اعتراضی برگزار‌ کرده اند.

تجمع اعتراضی کارگران شاغل در معدن زغال سنگ «همکار»
به گزارش ایلنا، روز شنبه بیست و ششم اسفند ۱۴۰۲، جمعی از کارگران شاغل در معدن زغال سنگ «همکار» در اعتراض به معوقات مزدی خود رد مقابل ساختمان فرمانداری راور دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از این کارگران در این خصوص گفت: “طلب انباشته ما مربوط به دستمزد ماه‌ های بهمن و اسفند سال جاری است. علاوه بر این از پرداخت عیدی پایان سال کارگران نیز خبری نیست.”

در این گزارش آمده است: مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ استان کرمان در پاسخ به اعتراضات کارگران اعلام کرده که حقوق معوق بهمن ماه به زودی پرداخت خواهد شد و پرداخت عیدی نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

معدن زغال سنگ همکار یکی از مناطق هفتگانه معدنی شرکت زغالسنگ کرمان و وابسته به صندوق بازنشستگی فولاد است که در شهرستان زرند و راور قرار گرفته است

اعتصاب کارگران شرکت فولاد زرند ایرانیان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، اخیرا شماری از کارگران شیفت شب شرکت فولاد زرند ایرانیان (زیسکو)، از انجام فعالیت های خود امتناع کرده و در محوطه این شرکت دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب این کارگران در پی عدم واریز حقوق ماهیانه و عیدی آخر سال آنان صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۸ مارس۲۰۲۴