پیام نوروزی بایدن: آمریکا در کنار زنان شجاع و آزادی‌خواه ایران ایستاده است

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در پیام نوروزی خود تاکید کرد که ایالات متحده در کنار زنان شجاع ایران که برای آزادی خود می‌جنگند، همچنان ایستاده است.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام تصریح کرد که به همراه جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده، فرا رسیدن نوروز را به میلیون‌ها نفری که آن را جشن می‌گیرند، تبریک می‌گوید.

جو بایدن نوشته است: «نوروز امسال در حالی فرا می‌رسد که زمان سختی برای بسیاری از مردم است، در برهه‌ای که بیش از هر زمان دیگری به امید نیاز است.»

او اضافه کرد: «ایالات متحده علاوه بر اینکه همچنان در کنار زنان شجاع و آزادی‌خواه ایرانی ایستاده است، به همراه شرکای خود، مقامات جمهوری اسلامی را نیز در قبال نادیده گرفتن حقوق بشر بنیادین مردم ایران پاسخگو خواهد کرد.»

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفته است که جنگ غزه «رنج وحشتناکی را بر مردم فلسطین تحمیل کرده است.»

وی افزود که ایالات متحده به هدایت و رهبری تلاش‌های بین‌المللی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر از جمله غذا، آب، دار برای ساکنان غزه ادامه خواهد داد.

همچنین شماری دیگر از مقامات آمریکایی هم نوروز و آغاز سال نو خورشیدی ۱۴۰۳ را به ایرانیان و همه کسانی که این را روز را جشن می‌گیرند، تبریک گفتند.

کامالا هریس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا نیز در یک پیام ویدئویی فرا رسیدن نوروز را به همگان تبریک گفته است.

در همین زمینه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «برای همه کسانی که رسیدن بهار و آغاز دوباره را جشن می‌گیرند٬ نوروز خجسته‌ای را آرزومندیم. باشد که پیوندهای خانوادگی و نوید فردایی روشن‌تر را گرامی بداریم.»

ابرام پیلی، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نیز در ویدئویی از طرف دولت آمریکا نوروز را تبریک گفته است.

آقای پیلی گفت: «نوروز باید زمان شادی و جشن سال نو، تاملی در سالی که گذشت، و افتخار به فرهنگ ایرانی باشد.»

او اضافه کرد: «مردم ایران در واقع افتخار بسیار و استعدادهای بی‌شمار دارند. ایران کشوری است دارای منابع عظیم طبیعی و استعداد‌های شگرف انسانی، جوانان تحصیل‌کرده، بلندپرواز و باهوش، که متاسفانه رژیم ایران همچنان از طریق فساد و سوء‌مدیریت این موهبت‌ها را به هدر می‌دهد.»

معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد: «در حالی که شما نوروز و آمدن بهار را جشن می‌گیرید ما مشتاقانه در انتظار روزی هستیم که مردم ایران حکومتی داشته باشند که برای آنها کار و تلاش می‌کند.»

ابرام پیلی تاکید کرد: «در این میان ایالات متحده به حمایت از شما و آرمان شما برای یک ایران آزاد و دموکراتیک ادامه خواهد داد.»

میشل تیلور، نماینده دائم ایالات متحده در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز در پیامی نوروز را تبریک گفته است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۰ مارس۲۰۲۴