نامه وزیر امور خارجه اسرائیل به ۳۲ کشور: برنامه موشکی حکومت ایران را تحریم کنند

یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه اسرائیل در نامه‌ای به ۳۲ کشور در سراسر جهان از آنها خواست تا تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران اعمال کنند و پس از حمله آخر هفته تهران به اسرائیل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

کاتس در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد اعلام کرد که او «حمله سیاسی علیه ایران را رهبری می‌کند.»

کاتس می‌نویسد که تحریم برنامه موشکی و حرکت برای اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک «گروه تروریستی» به «محدود کردن و تضعیف ایران» کمک می‌کند و می‌افزاید که این موضوع «هم اکنون باید متوقف شود قبل از اینکه خیلی دیر شود.»

تنش بین جمهوری اسلامی و اسرائیل در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و پیش‌بینی می‌شود در ساعت‌ها و روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

یک منبع به شبکه ان‌بی‌سی گفت که پس از جلسه دوشنبه کابینه جنگ این کشور پاسخ اسرائیل به حمله تلافی‌جویانه حکومت ایران ممکن است «قریب الوقوع» باشد.

پیش از آن یک گزارش بدون منبع کانال ۱۲ اسرائیل در روز دوشنبه مدعی شد که کابینه جنگی اسرائیل تصمیم گرفته است که «به طور واضح و نیرومندانه» علیه ایران پاسخ دهد و این پیام را ارسال کند که اسرائیل «اجازه نخواهد داد حمله‌ای به این بزرگی علیه خود بدون واکنش باقی بماند.»

در همین زمینه لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز دوشنبه با همتای اسرائیلی خود گفت‌وگو کرد و بر هدف استراتژیک ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این مورد آمده است: آستین و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل درباره پیامدهای حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل در آخر هفته گفتگو کردند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر حمایت «پایدار» آمریکا از دفاع اسرائیل تاکید کرد.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۶ آپریل ۲۰۲۴