سرنوشت محموله نفتکش آدریان دریا ١


به گزارش روزنامه “آلگماین” (روزنامه پرتیراژ) هلندی، “وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا مدارکی در دست دارد که نشات میدهد نفتکش آدریان دریا ١ محموله نفت خام خود را به حکومت سوریه تحویل داده است. به این ترتیب حکومت اسلامی تضمینی که در مورد عدم تحویل بار نفتکش به سوریه به بریتانیا داده بود را زیر پا گذاشته است”.
“این نفتکش که پیش از این “گریس ١” نام داشت روز ٤ ژوئیه توسط کوماندوهای ارتش بریتانیا، با این شک که رهسپار سوریه است توقیف شده بود. موضوعی که مقررات تحریم حکومت سوریه توسط اتحادیه اروپا را نقض میکند. روز ١٥ آوریل حکومت محلی جبل الطارق با گرفتن تعهد و تضمین کتبی از حکومت اسلامی که نفتکش مزبور به سوریه نخواهد رفت آن را آزاد نمود”.

روزنامه “آلگماین” در ادامه به نقل از مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارتخارجه آمریکا نوشته است “حکومت اسلامی ایران نفت را به حکومت سوریه تحویل داده است که حاصل آن راهی تانک های سوری برای کشتار شهروندان بی تقصیر سوریه گردد. اگر من مدرکی در دست نداشتم هرگز چنین موضوعی را نمی گفتم”.

خبرگاه: به نظر میرسد که انتشار اینگونه اخبار در نشریات پر تیراژ هلندی نشانه ی دیگری از شکاف در سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رابطه با حکومت اسلامی چیره بر ایران است.