دستکم ۱۱ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کامیون داران در ایرانشهر و دشتیاری

یکشنبه نهم اردیبهشت ماه، شماری از کارگران کاغذپارس در شوش، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، اراک، اهواز، شوش و اصفهان و گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در تهران، اصفهان، اهواز، ساری و شاهرود، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین طی دو روز اخیر، جمعی از کامیون داران در ایرانشهر و شهرستان دشتیاری دست به اعتصاب زدند.

از جمله مطالبان این بازنشستگان میتوان به اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و افزایش مستمری‌ ها مطابق تورم و هزینه‌های زندگی‌ اشاره کرد. به گفته آنها، “درصدهای مصوب شورای عالی کار، نباید برای افزایش مستمری بازنشستگان اعمال شود.”

همچنین بازنشستگان در اهواز با سردادن شعارهایی اعتراضی خواستار آزادی توماج صالحی، خواننده محکوم به اعدام شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای اصفهان و تهران
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه نهم اردیبهشت اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل دفاتر این صنف در شهرهای تهران و اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

همچنین ایلنا از برگزاری تجمع اعتراضی این بازنشستگان در شهرهای اهواز، ساری و شاهرود خبر داد.

اجرای بند یک صورت جلسه ۱۵ مهرماه هیات مدیره، اجرای طرح تکمیلی همسان‌ سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن در سال جدید، مطالباتی است که این بازنشستگان پیگیر آن هستند.

تجمع اعتراضی کارگران کاغذپارس در شوش
به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از کارگران کاغذپارس در مقابل فرمانداری شوش دست به تجمع زدند.

این کارگران خواهان بازگشت به کار کارگران اخراجی کاغذپارس هستند. آنها همچنین میگویند که جلسه شوای عالی کار برگزار شده و برخلاف ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶، افزایش سالانه حقوق اعلام شده که به هیچ عنوان این مهم عملی نشده است.

آنها طبق ماده ۲۷ قانون کار، حقوق خود را مطالبه کرده و از احضار و پرونده سازی برای کارگران انتقاد کردند.

اعتصاب کامیون داران در ایرانشهر
به گزارش حال وش، امروز یکشنبه نهم اردیبهشت اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از کامیون داران در ایرانشهر از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت آنها صورت گرفته است.

اعتصاب کامیون داران در شهرستان دشتیاری
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه، جمعی از کامیون داران، در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت، از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و در مقابل فرمانداری شهرستان دشتیاری دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت آنها صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۹ آپریل ۲۰۲۴