‌علی عاقل، شهروند ساکن مشهد برای اجرای ۵ سال حبس احضار شد

‌علی عاقل، شهروند ساکن مشهد با دریافت ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۲۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار شد.

جلسه بدوی رسیدگی به اتهامات آقای عاقل در تاریخ بیست و یکم آذرماه ۱۴۰۲، در شعبه پنجم دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد. او مدتی بعد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس و بابت عضویت در گروه‌های مخالف نظام به چهار سال حبس، مجموعا پنج سال زندان محکوم شد. حکم صادره پس از چندی توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تایید شد.

آقای عاقل در خصوص پرونده‌اش می‌گوید: «درخصوص عضویت درگروههای مخالف مصداقی که برایش بکار بردند این است باتوجه به اینکه خودم رو مشروطه خواه عنوان کردم و مکررا از خاندان پهلوی حمایت کردم و از بانو فاطمه سپهری که یک انسان پادشاهی‌خواه هست حمایت کردم و جلو بیمارستان قائم مشهد روزی که ایشان در بستر بیماری بودند، ویدیویی ضبط کردم و برای ایشان آرزوی سلامتی کردم و شبکه منوتو صحبت‌هام رو پوشش داد و حمایتم از عباس واحدیان شاهرودی زندانی سیاسی در زندان وکلیل آباد مشهد….این چند مورد شده مصداق عضویت در گروه‌های مخالف و چنین احکام سنگینی برایم صادر کردند.
سپاسگزار هموطنانم میشم که فریاد این بی عدالتی که در حقم صورت گرفته باشند.
پاینده ایران»

آقای عاقل در تاریخ یکم آبان سال گذشته، پس از مراجعه به شعبه ۹۰۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، بازداشت شد. او نهایتا در تاریخ هفتم آبان با تودیع وثیقه به صورت موقت از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شد.
آقای علی عاقل در جریان دادگاهش به وکیل دسترسی نداشت.
این شهروند ساکن مشهد، در پی اعتراضات سراسری سال ۱۳۹۶ هم بازداشت شده بود.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۷ می ۲۰۲۴