دستکم شش تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه، شماری از بازنشستگان بانک ملت در تهران، گروهی از بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه، جمعی از کارکنان اداره برق در لرستان، تعدادی از مالباختگان شرکت آمیتیس در تهران، شماری از شهروندان در رمشک و گروهی از کارگران شاهین پتروشیمی مکران در چابهار با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع این مالباختگان در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم رسیدگی به پرونده این شرکت در طی چهار سال گذشته صورت گرفته است. همچنین مالباختگان این شرکت خواهان اقدام مقام‌ های قضایی برای برگرداندن سرمایه‌ هایشان و بازداشت مدیران متواری شرکت هستند.

این پرونده بیش از ده هزار مالباخته داشته و مالباختگان این شرکت در ماه های گذشته نیز تجمعات مشابهی برگزار کرده بودند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان بانک ملت در تهران
به گزارش از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان بانک ملت در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مقابل شعبه ادارات مرکزی این بانک در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه، جمعی از بازنشستگان کشوری، مخابرات و تامین اجتماعی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشور در کرمانشاه، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی آنها صورت گرفته است.

تجمع کارکنان اداره برق در لرستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه، گروهی از کارکنان اداره برق نورآباد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، با پهن کردن سفره خالی در مقابل استانداری لرستان، تجمع کردند.

این کارکنان، نسبت به دستمزد نازل و تبعیض در مبالغ پرداختی و همچنین، عدم اجرای کامل طرح طبقه‌ بندی مشاغل معترض هستند.

تجمع اعتراضی شهروندان در رمشک
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از شهروندان اهل رمشک واقع در استان کرمان در مقابل معدن مس این شهر برای چهارمین هفته متوالی دست به تجمع و تحصن زدند.

براساس این گزارش، این شهروندان در اعتراض به مصادره زمین های خود توسط ارگان های دولتی از دو هفته گذشته در مقابل این معدن دست به تجمع و تحصن زدند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است؛ شهروندان رمشک حدود دو سال است که سند زمین های کشاورزی خود را دریافت کردند اما این زمین ها توسط معدن مس و ارگان های دولتی مصادره شدند.

در تجمع روز گذشته این معترضین، دو تن از آنان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

چهارمین روز اعتراض کارگران شاهین پتروشیمی مکران
به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، تعدادی از کارگران پیمانی پتروشیمی مکران برای پیگیری مطالبات خود مقابل این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کارگران با اشاره به عقب افتادن حقوق سال جاری خود گفتند: بیش از سه روز است که در حال مطالبه‌ی حقوق معوق خود هستیم اما مسئولان پاسخ روشنی به ما نمی‌دهند.

آن‌ها با بیان اینکه وضعیت شرکت در یک سال گذشته مطلوب نبود، افزودند: بعداز تعطیلات نوروز سال جاری پرداخت مطالباتمان به تاخیر افتاده و مدیران شرکت تامین نیرو می‌گویند توانایی پرداخت آن را نداریم.

عدم پاسخگویی مدیران پتروشیمی مکران از دیگر دلایل نارضایتی کارگران است.

پتروشیمی مکران در منطقه آزاد تجاری چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۵ می ۲۰۲۴