افشاگر سیسمونی‌گیت به زندان منتقل شد

بنا بر اعلام مدیرعامل خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، «وحید اشتری»، فعال رسانه‌ای اصولگرا که به دلیل پرونده افشاگری سیسمونی گیت محکوم شده بود، به زندان معرفی شده است.

مهدی کشت‌دار، مدیرعامل میزان، شامگاه سی‌ویکم خرداد در توییتی نوشت: «حکم قطعی یکی از پرونده‌های وحید اشتری در محاکم قضایی اجرا و وی به زندان معرفی شد.»

پیشتر در سی‌ام تیر ۱۴۰۱، وحید اشتری، از فعالین رسانه‌ای جناح اصول‌گرا که برای نخستین‌ بار سفر اعضای خانواده قالیباف به ترکیه را افشا کرده بود، اعلام کرد به دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از فعالیت‌های رسانه‌ای محکوم شده است.

اجرای حکم حبس اشتری پس از دو سال، در حالی است که پس اظهارات «مریم قالیباف»، دختر «محمدباقر قالیباف» در یک برنامه تلویزیونی که ماجرای «سیسمونی گیت» را «دروغ یک جریان» برای تخریب پدرش خواند، اشتری روز چهارشنبه در پاسخ، تصویری از میزان بار خانواده قالیباف را در برگشت از سفر ترکیه منتشر کرد.

بعد از این افشاگری اشتری، شرکت هواپیمایی معراج با انتشار تصاویر میزان بار خانواده قالیباف، اظهارات اشتری را کذب خواند و اعلام کرد اسناد ساختگی است و موضوع را از طریق قضایی پیگیری می‌کند.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴