دستکم پنج تجمع اعتراضی برگزار شد/ تداوم اعتصاب کارگران صنعت نفت

سه شنبه دوازدهم تیر ماه، شماری از رانندگان و صاحبان دستگاههای راهسازی در یاسوج، جمعی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در کرمانشاه و شماری از مالباختگان شرکت ریگان‌ خودرو در تهران در اعتراض به رسیدگی نشدن به مطالباتشان دست به تجمع زدند. همچنین روز گذشته دوشنبه یازدهم تیرماه، شماری از متقاضیان طرح ملی مسکن در سنندج و گروهی از بازنشستگان مخابرات در زنجان تجمعاتی اعتراضی برگزار کردند. از سوی دیگر، کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب کماکان در اعتصاب بسر می‌برند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم واگذاری زمین‌ و رسیدگی نشدن به مطالباتشان صورت گرفته است.

یکی از معترضان به هرانا گفت: از سال ۱۳۹۷ در انتظاریم و الان بعد از سالها، هزینه چند برابری از ما میخواهند. ابتدا قرار واگذاری زمین رایگان بود و بعضی دیگر نیز به بهانه واهی در محدوده پروازی فرودگاه بودن این زمین ها، مانع ساخت میشوند.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت ریگان خودرو
به گزارش هرانا، امروز سه شنبه دوازدهم تیر ۱۴۰۳، گروهی از مالباختگان شرکت ریگان‌ خودرو در مقابل مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در تهران تجمع کردند.

در جریان این تجمع، از معترضین خواسته شد به این تجمع پایان دهند در غیر این صورت با پلیس امنیت تماس گرفته میشود.

این شهروندان از سال ۱۳۹۹ شکایت خود را در خصوص مبالغ پرداخت شده به این شرکت ها ثبت کرده اند. پرونده به شعبه اجرای احکام ارجاع داده شده است و علیرغم گذشت چندین سال از این اقدام، کماکان این افراد موفق به پس گرفتن مبالغ از دست رفته خود نشده اند.

تجمع اعتراضی رانندگان و صاحبان دستگاههای راهسازی در یاسوج
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه دوازدهم تیر ۱۴۰۳، جمعی از رانندگان و صاحبان دستگاه‌های راهسازی، در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به کمبود سوخت و مشکلات ناشی از آن در پی بی توجهی مسئولین صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه دوازدهم تیرماه، جمعی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در کرمانشاه، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی آنها صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در زنجان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز دوشنبه دوازدهم تیر ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان این شرکت در زنجان، دست به تجمع زدند.

اجرای کامل آیین‌نامه استخدامی پرسنلی ۸۹، اجرای عادلانه‌ی همسان‌سازی حقوق، اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۳ سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی از مهم‌ترین خواسته‌های این بازنشستگان است.

تداوم اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب

به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز سه شنبه دوازدهم تیر ۱۴۰۳، کارگران پروژه‌ای شاغل در بیش از ۱۱۸ شرکت نفت و گاز جنوب، همچنان در اعتصاب بسر میبرند.

براساس این گزارش، این کارگران اکنون در سیزدهمین روز از اعتصابات خود بسرمیبرند.

تاکنون هزاران نیروی پروژه‌ای و پیمانی نفت و … به این کارزار پیوستند تا هم وضعیت دریافتی خود را اصلاح کنند و هم وضعیت مرخصی‌ها، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت خود را با حذف پیمانکاران بهبود ببخشند.

طی این اعتصاب که از اوایل ماه جاری آغاز شده، کارگران خواستار حذف پیمانکاران از عرصه‌های نفت و گاز و نیروگاهی، اجرای طرح ۱۴ روز کار ۱۴ روز مرخصی، و افزایش دستمزدها هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۳ جولای ۲۰۲۴