ادامه بازداشت زهرا محمدی، فعال مدنی و مدرس زبان کُردی

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی-کانی محمدی، خواهر زهرا محمدی از ممنوعیت ملاقات و تلاش برای محاکمه مخفیانه خواهرش خبر داد.

او همچنین از تحت فشار گذاشتن این فعال مدنی و عضو انجمن فرهنگی ـ اجتماعی «نوژین» که دوم خردادماه ۹۸ توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت‌ شده خبر داده و گفته‌است که وی کماکان از حق داشتن وکیل محروم است.

رادیو زمانه با کانی محمدی، خواهر زهرا محمدی گفتگویی کرده‌است.

او می‌گوید؛ “یکی از وکلای خانم محمدی به صورت اتفاقی در راهروهای دادگاه او را می‌بیند که به صورت مخفیانه و بدون اطلاع قبلی برای محاکمه می‌برند، به دیگران خبر می‌دهد. در ادامه وکلا به قاضی اعتراض می‌کنند و به این صورت جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی به وقت دیگری موکول شود.”

زهرا (زارا) محمدی، فعال مدنی، مدرس زبان و ادبیات کُردی و از اعضای انجمن مردم‌نهاد فرهنگی-اجتماعی نوژین، روز دوم خرداد ۹۸ بازداشت شد و همچنان بعد از گذشت بیش از چهار ماه، بدون تفهیم اتهام در کانون اصلاح و تربیت شهر سنندج، در بازداشت موقت به سر می‌برد. زهرا محمدی هنگامی که همراه دو تن دیگر از اعضای انجمن نوژین به نام‌های ادریس منبری و ریبوار منبری در منزل پدرش مشغول صرف ناهار بودند، با یورش چند فرد لباس شخصی به خانه آنها و بدون ارائه هیچ‌گونه حکمی بازداشت شدند.

زهرا محمدی، ۲۹ ساله و اهل سنندج است. او مدرس زبان و ادبیات کُردی برای کودکان، فعال مدنی و عضو هیات مدیره انجمن نوژین از زمان تأسیس این انجمن در سال ۱۳۹۰ تاکنون است. او همچنین دانش‌‌آموخته جغرافیای سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد است و پیشتر به دلیل فعالیت‌هایش چندین بار توسط نهادهای امنیتی احضار، بازجویی و تهدید شده بود.