دستکم هفده تجمع اعتراضی برگزار شد

دوشنبه یکم مرداد ماه، شماری از حواله داران مدیران خودرو، جمعی از بازنشستگان مخابرات در شهرهای اردبیل، بندرعباس، ارومیه، رشت، کرمانشاه، تبریز، سنندج، اصفهان، اهواز، تهران، زنجان، ساری، شهرکرد و خرم آباد، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و تعدادی از نیروهای نهضت سواد آموزی در تهران با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گفته شهروندان معترض، “متقاضیان، مبلغ حواله خرید خودرو را به طور کامل پرداخت کرده‌اند اما مسئولان این شرکت قیمت محصولات خود را برخلاف قراردادهای منعقد، افزایش داده‌اند.”

طی روزهای گذشته نیز این شهروندان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمعات زده بودند.

تجمع بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان مخابرات، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در شهرهای اردبیل، بندرعباس، ارومیه، رشت، کرمانشاه، تبریز، سنندج، اصفهان، اهواز، تهران و خرم آباد دست به تجمع زدند.

همچنین به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمعی از بازنشستگان مخابرات در شهرهای زنجان، ساری و شهرکرد دست به تجمع زدند.

تجمع این بازنشستگان در تهران در مقابل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در دیگر شهر ها در مقابل ساختمان شرکت مخابرات صورت گرفته است.

اجرای آیین‌نامه ۸۹ تأمین اجتماعی، اجرای عادلانه‌ی همسان‌سازی حقوق، اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۳ سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پرداخت رفاهیات و رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی و کاهش سهم بازنشستگان از مبلغ بیمه تکمیلی به روال قبل، از مطالبات این بازنشستگان است.

تجمع کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه یک مرداد ۱۴۰۳، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، دست به تجمع زدند.

کارکنان معترض خواستار “حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰” شدند.

تجمع نیروهای نهضت سواد آموزی
به گزارش هم میهن، امروز دوشنبه یکم مرداد ماه، گروهی از نیروهای نهضت سواد آموزی در تهران، مقابل وزارت آموزش و پرورش دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان معترض خواهان تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود و جذب در آموزش و پرورش هستند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۳ جولای ۲۰۲۴