دستکم دوازده تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران در یک واحد صنفی

دوشنبه هشتم مردادماه، شماری از حواله داران مدیران خودرو در مقابل این شرکت، جمعی از بازنشستگان مخابرات در شهرهای ارومیه، تبریز، اصفهان، کرمانشاه، رشت، بندرعباس، سنندج، مریوان، زنجان و ساری و شماری از کارگران فولاد شادگان با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین کارگران شرکت قند خاورمیانه در شهرستان شوش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از انجام فعالیت روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، عدم اجرای مصوبه هیئت وزیران قبل از واگذاری مخابرات وعدم اجرای آئین نامه ۸۹/۲۴، به روز نشدن کمک هزینه‌ های رفاهی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ادامه آن درسال جاری، عدم اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ و تبصره ۲ ماده ۳۱ سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص بازنشستگان ۹٪ بعد از خصوصی‌ سازی، از جمله موضوعات مورد اعتراض این بازنشستگان است.

همچنین اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز از تجمعات بازنشستگان مذکور در شهرهای سنندج، مریوان، زنجان و ساری خبر داد.

تجمع حواله داران مدیران خودرو
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه هشتم مردادماه، شماری از حواله داران مدیران خودرو، در مقابل ساختمان این شرکت در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گفته شهروندان معترض، “متقاضیان، مبلغ حواله خرید خودرو را به طور کامل پرداخت کرده‌اند اما مسئولان این شرکت قیمت محصولات خود را برخلاف قراردادهای منعقد، افزایش داده‌اند.”

تجمع اعتراضی کارگران فولاد شادگان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۳، شماری از کارگران فولاد شادگان در مقابل درب این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این کارگران که اخیرا در اثر تعلیق پروژه فاز دوم فولاد شادگان پایان کار خوردند، نسبت به وضعیت شغلی خود معترض هستند.

اعتصاب کارگران شرکت قند خاورمیانه در شوش
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران شرکت قند خاورمیانه در شهرستان شوش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از انجام فعالیت روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران در سومین روز اعتصاب خود بسر میبرند

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۳۰ جولای ۲۰۲۴