دستکم پنج تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کامیون داران در اصفهان

جمعی از حواله‌داران شرکت مدیران خودرو در تهران، شماری از کارکنان رسمی شرکت نفت و گاز پارس در عسلویه، تعدادی از کارگران بیکار شده معدن تیتانیوم کهنوج، گروهی از کارکنان شرکت گلف اجنسی در بندر امام و شماری از کامیون‌داران شهرستان گلپایگان با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین تعدادی از کامیون‌داران در اصفهان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از انجام فعالیت روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

به گفته شهروندان معترض، “متقاضیان مبلغ حواله خرید خودرو را به طور کامل پرداخت کرده‌اند اما مسئولان این شرکت قیمت محصولات خود را برخلاف قراردادهای منعقده افزایش داده‌اند.”

تجمع کارکنان رسمی شرکت نفت و گاز پارس
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه سیزدهم مرداد، شماری از کارکنان رسمی شرکت نفت و گاز پارس در محل این شرکت در عسلویه تجمع کردند.

برکناری مسئولین ناکارآمد، حذف سقف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی و بازنگری در اساسنامه صندوق بازنشستگی، از جمله مطالبات معترضین به‌شمار می‌رود.

تجمع کارگران بیکار شده معدن تیتانیوم کهنوج

به گزارش ایلنا، امروز شنبه سیزدهم مرداد ماه، تعدادی از کارگران بیکار شده معدن تیتانیوم کهنوج، در مقابل این مجتمع معدنی دست به تجمع زدند.

به گفته یکی از این کارگران: ما شصت نفر کارگر بومی منطقه هستیم که از یک ماه پیش پیگیر بازگشت به کارمان از مسئولان شهرستانی و استانی هستیم.

این کارگر افزود: تیرماه سال جاری، شماری از کارگران پیمانکاری معدن تیتانیوم کهنوج با اتمام کار بیکار شدند و از آن زمان تاکنون به دنبال بازگشت به کار در این پروژه هستند. علیرغم آن اخیراً برخی مسئولان اعلام کرده‌اند از بدو شروع به کار این طرح عمرانی برای ۷۰۰ نفر بومی منطقه اشتغال‌زایی شده و با شروع به کار آن بیشتر نیز خواهد شد. این در حالیست که بخشی از کارگران شاغل این واحد از استان‌های دیگر همانند زنجان، فارس، لرستان و کردستان به منطقه کهنوج مهاجرت کرده‌اند.

به گفته این کارگر؛ معدن تیتانیوم کهنوج بیش از ۲۵ سال پروژه‌ای ناتمام بود که پس از سال‌ها واگذاری آن به شرکت صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد قرار است کارخانه کنسانتره تیتانیوم کهنوج اوایل پاییز سال جاری افتتاح شود. کارگران بیکار شده این واحد تولیدی و جویای کار کهنوج امیدوارند بعد از سال‌ها انتظار در این واحد معدنی به کار گرفته شوند.

تجمع کارکنان شرکت گلف اجنسی
به گزارش ایلنا، روز چهارشنبه دهم مرداد ۱۴۰۳، جمعی از کارکنان شرکت گلف اجنسی در بندر امام در محوطه این شرکت دست به تجمع زدند.

یک منبع کارگری در این خصوص گفت: جمعی از کارکنان این مجموعه به شرایط معیشتی و مدیریت مجموعه معترض هستند و به علت تعویق و عدم پرداخت حقوق و حق بیمه، اعتراض صنفی برگزار کردند.

براساس این گزارش، انتصاب مدیرعامل خارج از ضوابط قانونی و حقوقی انتصابات بوده و مشکلات شرکت نیز به همین دلیل رشد یافته است. ضمن اینکه حقوق کارگران همواره به موقع از طریق بانک تجارت پرداخت شده اما با حضور مدیرعامل جدید از تیرماه، حقوق قرار است از صندوق تعاون پرداخت شود و همین امر باعث تاخیر یک ماهه حقوق و بیمه کارگران شده است.

تجمع کامیون‌داران شهرستان گلپایگان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز پنجشنبه یازدهم مرداد ۱۴۰۳، شماری از کامیون‌داران شهرستان گلپایگان در مقابل پارک جنگلی این شهر دست به تجمع زدند.

براساس این گزارش، کامیون‌داران نسبت به توزیع ناعادلانه بار اعتراض دارند.

اعتصاب کامیون‌داران در اصفهان

به گزارش هرانا، امروز شنبه سیزدهم مردادماه، تعدادی از کامیون‌داران در اصفهان از انجام فعالیت‌های روزانه خود امتناع کردند و دست به اعتصاب زدند.

کامیون‌داران کمبود سهمیه گازوئیل را از علل این اقدام خود عنوان کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۴ اگوست ۲۰۲۴