دستکم پانزده تجمع اعتراضی برگزار شد

روز دوشنبه جمعی از نیروهای اخراج شده شرکت سیمان خوزستان در مقابل این شرکت، شماری از نیروهای حق‌التدریسی نهضت سوادآموزی در مقابل ساختمان وزارت آموزش‌ و‌ پرورش در تهران، گروهی از حواله‌داران شرکت سایپا در مقابل ساختمان این شرکت، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای تبریز، سنندج، ارومیه، کرمانشاه، رشت، اهواز، اردبیل، اصفهان و تهران و تعدادی از کارگران کارخانه واگن پارس در ‎اراک با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین شماری از پرستاران شاغل در بیمارستان های صدوقی و رهنمون در یزد، از فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و در محل کارشان دست به تجمعات اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، عدم اجرای مصوبه هیئت وزیران قبل از واگذاری مخابرات وعدم اجرای آئین نامه ۸۹/۲۴، به روز نشدن کمک هزینه‌ های رفاهی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ادامه آن درسال جاری، عدم اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ و تبصره ۲ ماده ۳۱ سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص بازنشستگان ۹٪ بعد از خصوصی‌ سازی، از جمله موضوعات مورد اعتراض این بازنشستگان است.

همچنین شورای بازنشستگان ایران نیز از تجمعات بازنشستگان مذکور در تهران خبر داد.

اعتصاب و تجمع پرستاران در یزد
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه بیست و دوم مرداد، شماری از پرستاران شاغل در بیمارستان های صدوقی و رهنمون در یزد، از فعالیت های روزانه خود امتناع کردند و در محل کارشان دست به تجمع زدند.

اصلاح تعرفه‌ گذاری، حذف اضافه‌ کار اجباری و افزایش حق‌ الزحمه‌ مربوط به اضافه‌ کاری، از جمله مطالبات پرستاران معترض است.

یکی از پرستاران ضمن اعتراض به پرداخت ۲۵ هزار تومان در ازای هر ساعت اضافه کاری گفت: دریافتی های ما پرستاران نهایتا تا نیمه ماه کفاف میکند. مطالبات ما از سه سال گذشته آغاز شده و تا کنون بارها به دلیل به عدم تحقق مطالباتمان دست به اعتراض زدیم.

همچنین این پرستار نسبت به حکم شلاق برای یکی از پرستاران به دلیل پیگیری مطالبات صنفی خود، اعتراض کرد.

تجمع نیروهای اخراج شده شرکت سیمان خوزستان
به گزارش کارون نیوز، امروز دوشنبه، جمعی از نیروهای اخراج شده شرکت سیمان خوزستان، در مقابل این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان در این تجمع خواهان بازگشت بکار خود شدند.

تجمع نیروهای حق‌التدریسی نهضت سوادآموزی
به گزارش هرانا، روز جاری شماری از نیروهای حق‌التدریسی نهضت سوادآموزی در مقابل ساختمان وزارت آموزش‌ و‌ پرورش در تهران تجمع کردند.

عدم عقد قرارداد کاری معین، از جمله مطالبات این معلمان است.

تجمع حواله‌داران شرکت سایپا
به گزارش بی بی سی فارسی، امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳، گروهی از حواله‌داران شرکت سایپا در مقابل ساختمان این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع در اعتراض به تاخیر در تحویل خودروی چانگان صورت گرفته است.

تجمع کارگران کارخانه واگن پارس
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳، کارگران کارخانه واگن پارس در ‎اراک دست به تجمع اعتراضی زدند.

اخراج شماری از کارگران این کارخانه و همسان سازی دستمزدها از علل تجمع این کارگران عنوان شده است.

این کارگران در روزهای گذشته نیز اقدام به برگزاری تجمع کرده بودند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۳ اگوست ۲۰۲۴