دستکم بیست تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب پرستاران در کنگان

شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرستان شوش، گروهی از نیروهای شرکتی شهرداری ایلام، تعدادی از کارگران شهرداری منطقه سه زاهدان، گروهی از کشاورزان اصفهان، تعدادی از پرستاران و کادر درمان در کرمانشاه، شیراز و گرگان، جمعی از بازنشستگان مخابرات در زنجان، کرمانشاه، رشت، اصفهان، سنندج، تبریز، ارومیه، ساری، مریوان، بیجار و خرم آباد، تعدادی از کارکنان شاغل در پالایشگاه گاز فجر جم در بوشهر و گروهی از کارگران نفت و گاز پارس در سایت یک عسلویه با برگزاری تجمعات اعتراضی خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. همزمان پرستاران بیمارستان “امام” کنگان دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند.

به گفته این بازنشستگان: به حقوق‌های زیر خط فقر معترضیم و از وعده‌های توخالی خسته شده‌ایم.

تجمع نیروهای شرکتی شهرداری ایلام
به گزارش ایلنا، روز جاری گروهی از نیروهای شرکتی شهرداری ایلام در مقابل ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

نیروهای شرکتی شهرداری ایلام به مدت چهار ماه‌ است‌ که هیچ گونه قرارداد، بیمه و حقوقی از طرف شهرداری ایلام دریافت نکرده اند.

تجمع کارگران شهرداری منطقه سه زاهدان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری، کارگران شهرداری منطقه سه زاهدان در مقابل اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان تجمع کردند.

تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت سه ماهه حقوق خود صورت گرفته است.

تجمع کشاورزان در اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه، گروهی از کشاورزان اصفهان در اعتراض به عدم تخصیص حق آبه کشاورزی در مقابل و داخل شرکت آب منطقه ای اصفهان دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی پرستاران در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری شماری از پرستاران گرگان در مقابل ستاد مرکزی دانشگاه گلستان، گروهی از پرستاران و کادر درمان کرمانشاه در مقابل ساختمان استانداری در این شهر و تعدادی از کادر درمان شیراز در مقابل ساختمان استانداری در این شهر دست به تجمعات اعتراضی زدند.

همزمان پرستاران بیمارستان “امام” کنگان دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند.

اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران، اجرای صحیح قانون بهره وری و حذف اضافه‌کار اجباری از جمله مطالبات این پرستاران به شمار می آید.

تجمعات بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه، جمعی از بازنشستگان مخابرات، در مقابل ساختمان های این شرکت در زنجان، کرمانشاه، رشت، اصفهان، سنندج، تبریز، ارومیه، ساری، مریوان، بیجار و خرم آباد دست به تجمعات اعتراضی زدند.

اجرای آیین‌نامه ۸۹ تأمین اجتماعی، اجرای عادلانه‌ی همسان‌سازی حقوق، اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۳ سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پرداخت رفاهیات و رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی و کاهش سهم بازنشستگان از مبلغ بیمه تکمیلی به روال قبل، از مطالبات این بازنشستگان است.

تجمع کارکنان شاغل در صنایع نفتی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز کارکنان شاغل در پالایشگاه گاز فجر جم در بوشهر و گروهی از کارگران نفت و گاز پارس در سایت یک عسلویه دست به تجمعات اعتراضی زدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۷ اگوست ۲۰۲۴