دستکم ۲۱ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران در یک واحد صنفی

شماری از پرستاران در تهران، اصفهان، همدان، کرمانشاه، بندرعباس، بوشهر، ایلام، نیشابور و سه بیمارستان یزد، جمعی از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی و کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکت های پیمانکاری شاغل در هشت پالایشگاه این مجتمع در عسلویه و گروهی از صنعتگران در اصفهان دست به تجمع زدند. همچنین کارگران پیمانی مجتمع فولاد خراسان دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند.

گفتنی است به گزارش تجمع اعتراضی پرستاران در بوشهر، با مداخله خشونت آمیز نیروهای انتظامی و بازداشت دو تن از معترضین همراه بوده است.

اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران، اجرای صحیح قانون بهره وری و حذف اضافه‌ کار اجباری از جمله مطالبات این پرستاران به شمار می آید.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت و گاز پارس جنوبی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳، جمعی از کارکنان مجتمع های نفت و گاز پارس جنوبی در پالایشگاه های هفتم، هشتم، نهم و سکوی فاز یک در عسلویه، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

این کارکنان به مقررات نظام دستمزد معترض اند و خواستار اصلاح آن در رابطه با سقف دستمزد هستند.

تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه
به گزارش هرانا، روز سه‌ شنبه سی ام مرداد ۱۴۰۳، جمعی از کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکت های پیمانکاری شاغل در هشت پالایشگاه سوم، پنجم، ششم، هفتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه دست به تجمع زدند.

حذف شرکت های پیمانکاری، داشتن حق تجمع و اعتراض و نیز بازگشت به کار کارگران اخراج شده از جمله مطالبات این کارگران است.

تجمع اعتراضی صنعتگران در اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳، شماری از صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ اصفهان، در اداره برق شاهین شهر دست به تجمع زدند.

این افراد به قطعی برق همه روزه و ایجاد خسارتهای هنگفت به بخش تولید و صنعت اعتراض دارند.

اعتصاب نیروهای پیمانی مجتمع فولاد خراسان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳، حدود ۶۰۰ نفر از نیروهای پیمانی مجتمع فولاد خراسان در نیشابور در اعتراض به تغییر مزایا و حق و حقوقات خود دست به اعتصاب زده اند.

این نیروها هفته گذشته با تجمع در مقابل فرمانداری نیشابور نسبت به این موضوع اعتراض کرده اند که معاون فرماندار قول پیگیری و‌ حل این مشکل را داده بود. اما این موضوع مرتفع نشد و امروز، این نیروها دست از کار کشیدند و با تجمع در مقابل مجتمع فولاد، اجازه تردد به خودروهای مربوط به مجتمع را ندادند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۸ اگوست ۲۰۲۴