دستکم ۲۱ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران یک معدن در طبس

روز چهارشنبه، جمعی از داوطلبان کنکور و والدین آنها در مقابل ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران، شماری از نیروهای پیمانکاری مخابرات در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، جمعی از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی شاغل در سه پالایشگاه این مجتمع در عسلویه، گروهی از شهروندان ساکن لارستان در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت، شماری از کارگران کارخانه واگن پارس اراک در مقابل این مجموعه، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مقابل ساختمان استانداری این شهرستان، شماری از کسبه و بازاریان کاشان در محل کار خود، گروهی از کامیون داران در مقابل ساختمان اداره گمرک در تهران، جمعی از شهروندان در خرمدشت، گروهی از کارگران شهرداری طبس و شماری با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین، تعدادی از کارگران معدن سامان کاوش در طبس دست به اعتصاب زدند. از سوی دیگر، روز گذشته، گروهی از نیروهای شرکتی شهرداری ایلام در مقابل اداره نقلیه شهرداری این شهرستان، جمعی از کارکنان شرکت نفت و گاز پارس شاغل در پنج سکو و سایت در محل کار خود و شماری از کارکنان نفت و گاز پارس نیز در شهرک های مسکونی جم در بوشهر دست به تجمع زدند.

کارکنان معترض خواستار “حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰” شدند.

تجمع اعتراضی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی
به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه ۷ شهریورماه، جمعی از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در پالایشگاه های دهم، یازدهم و دوازدهم در عسلویه، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

این کارکنان به مقررات نظام دستمزد معترض اند و خواستار اصلاح آن در رابطه با سقف دستمزد هستند.

تجمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در ایلام
به گزارش هرانا، امروز گروهی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل استانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران، اجرای صحیح قانون بهره وری و حذف اضافه‌ کار اجباری از جمله مطالبات این پرستاران به شمار می آید.

تجمع اعتراضی بازاریان در کاشان
به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه، گروهی از کسبه و بازاریان در کاشان به دلیل قطع مکرر برق در محل کار خود تجمع کردند.

تجمع اعتراضی داوطلبان کنکور و والدین آنها در تهران
به گزارش فارس، امروز چهارشنبه، تعدادی از داوطلبان کنکور و والدین آنها در مقابل ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران، دست به تجمع زدند.

تجمع این افراد در اعتراض به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با نحوه برگزاری کنکور، صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، شورایعالی انقلاب فرهنگی برای اجرای عدالت آموزشی مصوبه کنکوری ۸۹۵ را تصویب کردند. این مصوبه دو سال است که اجرایی شده و بر اساس این مصوبه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمره نهایی کنکور لحاظ می‌شود، بر این اساس تاثیر قطعی سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد می‌رسد.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه واگن پارس اراک
به گزارش ایلنا، امروز شماری از کارگران کارخانه واگن پارس اراک در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل این مجموعه دست به تجمع زدند.

جمعی از کارگران معترض در گفتگو با ایلنا اعلام کردند که امروز از ابتدای صبح جلوی در کارخانه جمع شدند و سرکار حاضر نشده اند.

این کارگران مطالبات خود را بهبود دستمزد، افزایش مزایای مزدی، رفع تبعیض و اصلاح ساختار مدیریتی کارخانه عنوان کردند و معتقدند با کارگران به صورت شایسته برخورد و رفتار نمی‌شود.

تجمع اعتراضی نیروهای پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی و غربی
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۷ شهریور ماه، شماری از نیروهای پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی و غربی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارکنان به دلیل عدم واریز حق بیمه و حقوق خود صورت گرفته است.

این نیروها می‌گویند: تأخیر در پرداخت حق بیمه باعث می‌شود تأمین اجتماعی از ارائه‌ی خدمات درمانی به ما و خانواده‌هایمان سرباز بزند که و ما مجبوریم از جیب خودمان برای درمان هزینه کنیم. حتی با وجود انجام کار زیاد، حقوقمان از نیروهای رسمی بسیار کمتر است و تأخیر در پرداخت این حقوق ناچیز، سبب ایجاد مشکلاتی از جمله تأخیر در پرداخت اقساط بانکی و ناتوانی در تأمین هزینه‌های ضروری زندگی شده است.

همچنین، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، عدم پرداخت حق سنوات و مانده مرخصی و معوقات خودرو (هزینه وسیله نقلیه برای رفت و آمد به مأموریت) از دیگر موضوعات مورد اعتراض این نیروها است.

تجمع اعتراضی کامیون دارن در تهران
به گزارش بی بی سی، امروز گروهی از کامیون داران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان گمرک در تهران، تجمع کردند.

در این گزارش به نقل از یکی از رانندگان آمده است: “از تاریخ ٢٠ خرداد ماه تا کنون که ۶ شهریور ماه هست، ۶٠٠ دستگاه کامیون حمل سوخت در چنگال طالبان اسیریم. از عراق گازوییل بار زدیم، آوردیم، مرز ماهی‌رود (میل ٧٨). طالبان اجازه نمی‌دهند بارها را خالی کنیم. اجازه برگشت هم نداریم. به تمام ادارات و گمرکات و راهداری ایران نامه زدیم، فایده ندارد. حالا دو روز است خانواده‌ها در گمرک و راهداری تجمع کردند و به آنها اجازه داده نمی‌شود جلو سفارت افغانستان در تهران تجمع کنند.”

تجمع اعتراضی شماری از شهروندان در لارستان
به گزارش صدای آمریکا، امروز چهارشنبه، جمعی از شهروندان ساکن لارستان در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

این شهروندان به دلیل قطع مکرر برق تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع نیروهای شرکتی شهرداری ایلام
به گزارش ایلنا، شامگاه سه شنبه ششم شهریورماه، گروهی از نیروهای شرکتی شهرداری ایلام در مقابل اداره نقلیه شهرداری این شهرستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

نیروهای شرکتی شهرداری ایلام به مدت چهار ماه‌ است‌ که هیچ گونه قرارداد، بیمه و حقوقی از طرف شهرداری ایلام دریافت نکرده اند.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت و گاز پارس
به گزارش هرانا – روز گذشته، گروهی از کارکنان شرکت نفت و گاز پارس شاغل در شش سکو و سایت در محل کار خود و در شهرک‌های مسکونی جم دست به تجمع زدند.

تجمع این کارکنان در سایت ۲ این شرکت در شهرستان کنگان و سکوی نصر در جزیره سیری استان هرمزگان و سکوی‌های ۴۰گانه‌ی_POGC ، شرکت نفت فلات قاره ایران در سکوی نوروز، شرکت نفت و گاز پارس سکوی SPQ1 صورت گرفته است. همچنین گروهی از آنان به همراه خانواده های خود نیز در محل سکونت خود در شهرک مسکونی جم در بوشهر تجمع کردند.

برکناری مسئولین ناکارآمد، حذف سقف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی و بازنگری در اساسنامه صندوق بازنشستگی، از جمله مطالبات این کارگران معترض به‌شمار می‌رود.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری طبس
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه شماری از کارگران شهرداری طبس دست به تجمع زدند.

این کارگران به عقب افتادن حقوق خود توسط شرکت پیمانکاری اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی شهروندان در خرمدشت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه شماری از شهروندان خرمدشت در اعتراض به قطع مکرر برق، در یکی از خیابان های این شهر دست به تجمع زدند.

اعتصاب کارگران معدن سامان کاوش در طبس
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه شماری از کارگران شاغل در معدن سامان کاوش واقع در طبس، در اعتراض به دستمزد پایین دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۹ اگوست ۲۰۲۴