دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

شماری از بازنشستگان صنایع فولاد در تهران و اصفهان، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران، شوش، اهواز و کرمانشاه، جمعی از کارگران شرکت شمش انزلی در مقابل ساختمان فرمانداری بندر انزلی، گروهی از متقاضیان مسکن ملی در شهرکرد و تعدادی از کشاورزان در دزفول با برگزاری تجمعات اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان از شهرهای مختلف از جمله کرمان، اصفهان، اهواز و سوادکوه در این تجمع حضور داشتند. آنها خواستار پرداخت به‌موقع مستمری‌ها، افزایش مستمری‌ها متناسب با نرخ تورم، و اجرای کامل مصوبات صندوق فولاد هستند. علاوه بر این، بازنشستگان به کاهش خدمات رفاهی در درمانگاه صندوق فولاد اعتراض دارند و خواستار اجرای مصوبات قبلی صندوق هستند.

در این گزارش آمده است؛ مشکلات بازنشستگان به قدری زیاد است و بی توجهی به مطالبات معترضان آنقدر طولانی شده که به محض ورود معاون وزیر کار، درگیری کوتاه مدتی بین برخی از تجمع‌کنندگان و معاون اقتصادی وزارت کار صورت گرفت.

از سوی دیگر شورای بازنشستگان ایران از تجمع شمار دیگری از بازنشستگان فولاد در مقابل صندوق بازنشستگی اصفهان خبر داد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز جاری، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان فرمانداری شوش و سازمان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، کرمانشاه و تهران دست صورت گرفته است.

ایلنا، خبرگزاری کار ایران در این خصوص نوشت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به‌گونه‌ای افزایش یابد که حداقل معادل خط فقر باشد تا امکان تأمین نیازهای اساسی زندگی فراهم شود. همچنین، ارائه درمان رایگان، بهبود خدمات رفاهی، تسهیلات بانکی مناسب و تخصیص اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق‌ها از مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی است.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت شمش انزلی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز، تعدادی از کارگران شرکت شمش انزلی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان بندر انزلی تجمع کردند.

این افراد در اعتراض به تغییر وضعیت بیمه شان از بخش کارگری به کارمندی بین سال های ۹۲ تا ۹۸ دست به تجمع زده‌اند.

در این گزارش آمده است که مدیریت این مجموعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده همکارانی که قصد ادامه همکاری دارند، پس از تکمیل فرم تعهدنامه مبنی بر شرکت نکردن در تجمعات “غیرقانونی”، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. طبق تعهدنامه‌ای که تصویر آن در این رسانه منتشر شده، کارگران در صورت شرکت در تجمعات اعتراضی تهدید به اخراج و شکایت قضایی شده‌اند.

تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی در شهرکرد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۸ شهریور، تعدادی از متقاضیان مسکن ملی با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال بختیاری در شهرکرد، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

“تعیین قیمت ناعادلانه، وجود تخلفات در قرارداد با پیمانکاران، عدم تحویل مسکن علیرغم گذشت ۵ سال، طراحی غیراصولی نقشه ها و مشاعات بسیار بالا” از جمله دلایل اعتراض این شهروندان است.

تجمع اعتراضی کشاورزان در دزفول
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری شماری از کشاورزان در مقابل درب بخشداری چغامیش در دزفول تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع اعتراضی کشاورزان با تراکتورها و ادوات کشاورزی در اعتراض به عدم تخصیص سهمیه گازوئیل صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۹ سپتامبر ۲۰۲۴