ممانعت از مرخصی درمانی فاطمه سپهری با وجود مشکلات قلبی در زندان

«اصغر سپهری»، برادر «فاطمه سپهری»، زندانی سیاسی در مشهد گفته خواهرش در زندان از ضربان بالا و نامنظم قلب و همچنین درد در قفسه سینه و پشت رنج می‌برد و مسوولان زندان به او اجازه مرخصی درمانی نمی‌دهند.

او در با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: « ۱۲ اردیبهشت، آخرین معاینه فاطمه سپهری توسط متخصص قلب بوده است. او باید هر سه ماه معاینه شود. در‌حال‌حاضر خواهرم از ضربان بالا و نامنظم قلب و همچنین درد در قفسه سینه و پشت رنج می‌برد.»

در ادامه این پست آمده است: «در ۳۰ تیرماه، متخصص ارتوپد دستور انجام ۱۰ جلسه فیزیوتراپی برای هر دو دست او را داد، اما تاکنون تنها برای دو جلسه فیزیوتراپی برده شده است. او از درد شدید در هر دو دست ناراحت است و پزشک علت آن را فشار عصبی و ضعف ماهیچه‌ها می‌داند. او در زندان دسترسی به مواد غذایی مناسب ندارد. پس از عمل قلب در مهرماه سال گذشته، بارها درخواست مرخصی درمان و مرخصی مناسبتی کرده است، اما اطلاعات مشهد و قاضی ناظر زندان، نوید طباطبایی، مخالفت کرده‌اند.»

فاطمه سپهری، فعال سیاسی و حقوق زنان است. او از امضاکنندگان نامه برکناری «علی خامنه‌ای» از حکومت ایران در سال ۱۳۹۸ است.

فاطمه سپهری در شهریور۱۴۰۱ پس از کشته شدن «مهسا (ژینا) امینی» در بازداشتگاه گشت ارشاد و واکنش به این موضوع بازداشت شد. او توسط دادگاه انقلاب به ۱۸ سال زندان محکوم شد.

اصغر سپهری پیش‌از این در خرداد۱۴۰۳ خبر داده بود که حکم خواهرش از سوی قاضی شعبه ۵ دادگاه انقلاب مشهد، در مجموع به ۱۸ سال و شش ماه حبس، صادر شده است.

ازجمله اتهامات او «اجتماع و تبانی»، «توهین به خامنه‌ای» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» است.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۹ سپتامبر ۲۰۲۴