دستکم ۱۶ تجمع اعتراضی برگزار شد/ تحصن کارگران شرکت گاز پارس جنوبی

روز دوشنبه، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای تهران، کرمانشاه، رشت، اهواز و سنندج، گروهی از کارگران معدن زغال سنگ طزره، تعدادی از رانندگان تاکسی‌های برقی در تهران، شماری از کارگران شاغل در سایت دو شرکت نفت و گاز پارس کنگان، سایت یک شرکت نفت و گاز پارس عسلویه، شرکت پالایش گاز فجر جم و شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان، تنی چند از کارگران شاغل در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی، شماری از نیروهای شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، گروهی از کارکنان اداره کل راه آهن شمال شرق (۱)، جمعی از افراد دارای معلولیت در اهواز و شماری از کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر با برگزاری تجمعات اعتراضی، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. همزمان کارگران شاغل در شماری از سکوهای گازی شرکت نفت و گاز پارس دست به تحصن زدند.

عدم اجرای مصوبه هیئت وزیران قبل از واگذاری مخابرات وعدم اجرای آئین نامه ۸۹/۲۴، به روز نشدن کمک هزینه‌ های رفاهی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ادامه آن درسال جاری، عدم اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ و تبصره ۲ ماده ۳۱ سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص بازنشستگان ۹٪ بعد از خصوصی‌ سازی، از جمله موضوعات مورد اعتراض این بازنشستگان است.

تجمع کارگر معدن زغال سنگ طزره
به گزارش ایلنا، صبح امروز حدود ۴۰۰ کارگر معدن زغال سنگ طزره به دلیل مشکلات بازنشستگی پیش از موعد و بی‌پاسخ ماندن خواسته‌هایشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

یکی از کارگران معدن طزره در تشریح مشکلات خود و همکارانش گفت: همه کارگران این واحد معدنی که مشمول مقررات مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند به دلیل درج عناوین شغلی غیر واقعی در لیست بیمه‌ای از سوی برخی پیمانکاران پیشین، در زمان بازنشستگی دچار مشکل شده و نمی‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

او با بیان اینکه متاسفانه پیمانکارانی که بین سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ تحت نظارت شرکت ذغالسنگ البرز شرقی با اتمام کار خود، جایشان را به پیمانکار دیگری داده‌اند، به تعهد خود درخصوص پرداخت ۴ درصد حق بیمه اضافی ودرج عناوین شغلی کارگران درست عمل نکرده‌اند، گفت: اخیرا تعدادی از همکاران که برای بازنشستگی پیش از موعد اقدام کرده‌اند در پرونده‌های بیمه‌ای آن‌ها ردیف شغلی غیر از مشاغل سخت و زیان‌آور ثبت شده و تامین اجتماعی با بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها موافقت نمی‌کند.

تجمع رانندگان تاکسی‌های برقی در تهران
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه دوم مهرماه، رانندگان تاکسی‌های برقی در مقابل شهرداری و شورای شهر تهران تجمع کردند.

به گفته این رانندگان، در تجمع هفته گذشته به آن‌ها اعلام شد که بجای ۵۰۰ میلیون تومان که طبق تبصره ۱۲ قرار است به تاکسیرانان پرداخت شود؛ ۳۰۰ میلیون تومان از طرف شهرداری به آن‌ها پرداخت شود و ۲۰۰ میلیون تومان باقی‌مانده پس از آنکه دولت این مبلغ را پرداخت کرد، به تاکسیرانان برگردانده شود، اما تا کنون هیچ‌یک از این موارد اجرایی نشده است و هر بار که این رانندگان به شهرداری مراجعه می‌کنند، به آن‌ها گفته می‌شود در دست اقدام است.

به گفته یکی از این تجمع‌کنندگان، برخی از این رانندگان برای تامین پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومانی خرید این تاکسی‌ها، مجبور شدند پول قرض کنند و الان بعد از گذشته سه ماه، علاوه بر اینکه موعد چک سه قسط اول شرکت خودروساز رسیده است، موعد این چک‌های شخصی نیز رسیده و چک‌های شخص‌شان که برای ۴۰۰ میلیون اولیه صادر شده بود، برگشت خورده است.

تجمعات کارگران صنایع نفت و گاز جنوب
به گزارش هرانا، امروز شماری از کارگران شاغل در سایت دو شرکت نفت و گاز پارس کنگان، سایت یک شرکت نفت و گاز پارس عسلویه، شرکت پالایش گاز فجر جم و شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان، در تجمعاتی اعتراضی خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند.

همزمان تنی چند از کارگران شاغل در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در مقابل ساختمان مرکزی شرکت گاز پارس جنوبی دست به تجمع زدند.

از سوی دیگر کارگران شاغل در سکوهای گازی چهل گانه نفت و گاز پارس از جمله سکوهای نصر در منطقه سیری، spd15، spd8، spd14c و sdq2 دست به تحصن زدند.

اصلاح نظام حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی صنعت نفت و اجرای فوری رای ترمیم حقوق از جمله مطالبات کارگران صنعت نفت عنوان شده است.

تجمع نیروهای شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه یکم مهر ۱۴۰۳، شماری از نیروهای شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در مقابل این شرکت دست به تجمع زدند.

تجمع کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه، شماری از کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر مقابل این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.

عدم اجرای تبدیل وضعیت کارکنان، عدم پرداخت پتروکارت، کسر مبالغ پاداش‌های بهره‌وری، مشکلات در پرداخت حق بیمه اجتماعی، عدم پرداخت اضافه‌کار ماه رمضان ۱۴۰۲، عدم اجرای مصوبات صورت‌جلسه ۱۴۰۱/۹/۱۵، عدم تحویل البسه و عینک طبق قرارداد پیمانکاری و عدم پرداخت هزینه تور مسافرت و سرانه ورزشی از جمله موارد اعتراضی کارگران است.

تجمع افراد دارای معلولیت در اهواز
به گزارش کمپین معلولان، روز یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳، جمعی از افراد دارای معلولیت در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اهواز دست به تجمع زدند.

عدم اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان، قطع مداوم مستمری و عدم اجرای مصوبه ۴۰ درصدی حق پرستاری از جمله مطالبات این شهروندان است.

تحصن کارکنان اداره کل راه آهن شمال شرق
به گزارش مهر، امروز کارکنان اداره کل راه آهن شمال شرق (۱) در نمازخانه ساختمان فرمانداری شاهرود تحصن کردند.

براساس این گزارش، رسیدگی به مشکلات عدیده صنفی و حقوقی از مطالبات کارکنان راه آهن شمال است.

تجمع مالباختگان شرکت رضایت خودرو
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز جمعی از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در مقابل ساختمان دادگستری قزوین دست به تجمع زدند.

این افراد، علیرغم پرداخت وجه خودرو ثبت نامی به این شرکت، تاکنون موفق به دریافت خودرو و یا پس گرفتن مبالغ پرداختی خود نشده اند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴