پرسپولیس برنده دربی شد

در اولین بازی از هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس موفق شد ۱-۰ استقلال را مغلوب کند. حسین کنعانی در دقیقه ۹۳ از روی نقطه پنالتی، تک گل بازی را به ثمر رساند.
این ضربه، با خطای رامین رضائیان، یار اسبق پرسپولیس، روی سعید مهری، بازیکن سابق استقلال، به دست آمد.

نیمه اول این بازی پرهیجان‌تر از نیمه دوم بود و در حالی که به نظر می‌رسید یک تساوی صفر- صفر دیگر در تاریخ بازی این دو تیم ثبت می‌شود، در آستانه پایان ۹۰ دقیقه، پرسپولیس با رأی داور پنالتی به دست آورد.

رقابتی که از آن به عنوان حساس‌ترین جدال لیگ یاد می‌شود، به دلیل ناآمادگی استادیوم آزادی، در ورزشگاه خمینی اراک و با حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد.
در این مسابقه، به زنان هوادار دو تیم، اجازه ورود به ورزشگاه داده نشد.

خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی پرسپولیس، اوستون اورونوف ستاره ازبکستانی تیمش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

پرسپولیس با این برد ۱۱ امتیازی شد تا به رده دوم صعود کند. استقلال هم در حالی که جواد نکونام گفته است «قول قهرمانی می‌دهم»، فعلاً در جایگاه دهم قرار گرفته است.

استقلال از دی ۱۳۹۶ تاکنون، در جریان بازی موفق به برتری مقابل پرسپولیس نشده است. در ۱۷ رویارویی آخر دو تیم، آبی‌پوشان فقط ۲ بار در ضربات پنالتی توانسته‌اند به پیروزی برسند.

در این دیدار محمد نوازی کمک مربی استقلال با دریافت کارت قرمز از بیژن حیدری داور مسابقه، از روی نیمکت اخراج شد.

پرتاب بطری‌های آب از سوی هواداران دو تیم و استفاده از لیزر، جریان بازی را تحت تاثیر قرار داده بود.

بسیاری از هواداران استقلال پس از مسابقه، در صفحات مجازی باشگاه استقلال و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، خواستار اخراج جواد نکونام شده‌اند.

آلکسیس قندوز، حسین کنعانی، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، میلاد محمدی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده(سعید مهری)، امید عالیشاه(لوکاس ژائو) و علی علیپور(ایوب العملود) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

سرخابی‌ها برای سومین بار، خارج از تهران به مصاف هم رفتند. در لیگ سال ۱۳۷۳ با حکم کمیته انضباطی، این مسابقه با تدابیر شدید امنیتی و خودروهای نظامی که دور زمین بودند، در زمین خاکی به میزبانی بندرعباس، ۰-۰ به پایان رسید.

نشانی و نام آن زمین، رسماً از سوی مقامات ورزشی اعلام نشد. اغلب بازیکنان و مربیان دو تیم می‌گویند آنجا زندان بندرعباس بود. برخی نیز معتقدند که پادگان بوده است.

بار دوم هم لیگ سال ۱۳۸۱ که به دلیل بازسازی ورزشگاه آزادی، مسابقه به ورزشگاه یادگار تبریز منتقل شد و ۱-۱ پایان یافت.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴