برگزاری تجمع اعتراضی

گروهی از دانشجویان علوم پزشکی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت و جمعی از کارگران معدن «سرب و روی» راور در مقابل اداره کار کرمان، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳، گروهی از دانشجویان علوم‌پزشکی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع به بخشنامه ممنوعیت فروش تعهدات اعتراض کردند.

تجمع اعتراضی کارگران معدن «سرب و روی» راور در کرمان
به گزارش کرمان‌نو، روز جاری، گروهی از کارگران معدن سرب و روی راور در مقابل اداره کار کرمان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در اعتراض نسبت به دو ماه معوقه حقوق و قطع بیمه تکمیلی و سرویس حمل‌ونقل برای نیروهای جدید اعتراض کردند. این اعتراض در حالی صورت‌گرفته که مصباح، مدیرعامل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان دارد که کارگران این معدن هیچ‌گونه معوقه حقوقی ندارند و مشکل بیمه تکمیلی این افراد نیز در حال حل‌شدن است.

یکی از کارگران می‌گوید: «نسبت به سال گذشته تولید ما دو برابر شده اما مدیرعامل جدید این معدن برخلاف مدیر قبلی نه به ما سبد کالا کارت هدیه داده است و نه هیچ مزایایی، حقوق ما را یک تا دو میلیون کاهش داده است مگر می‌شود با ۱۴ میلیون حقوق زندگی را اداره کرد. تحمل کردیم و اکنون نه‌تنها وضع بهتر نشده بلکه دو ماه است که ایشان حقوق ما را پرداخت نکرده و بیمه‌مان را هم قطع کرده است.»

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۶ اکتبر  ۲۰۲۴