صدای انفجار در اصفهان؛ ادعای خبرگزاری نزدیک به سپاه: این اتفاق به دنبال رویت شیء نورانی بود

خبرگزاری امنیتی فارس، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح سه‌شنبه و ساعاتی پس از انتشار گزارش‌هایی درباره شنیده شدن صدای انفجار در حوالی اصفهان به نقل از یک مقام آگاه در سپاه مدعی شد: «صدای انفجار نیمه‌شب گذشته در حوالی اصفهان به‌دنبال رویت یک شی نورانی و فعالیت آزمایشی سامانۀ پدافندی صورت گرفت و هیچ اتفاق خاصی دیگری اعم از رزمایش یا تجاوز دشمن صحت ندارد.»

در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه، کانال تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویدیویی از شلیک پدافند هوایی اصفهان به «اهداف نامشخص» منتشر کرد. همزمان برخی گزارش‌های غیررسمی از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف اصفهان خبر می‌دهد. کانال تلگرامی سپاه پس از انتشار ویدیوی شلیک پدافند اصفهان در یک به‌روزرسانی به نقل از یک منبع از قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، نقض حریم هوایی ایران توسط هواپیمای دشمن را تکذیب کرد.

پس از نخستین حمله‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به سوی اسرائیل نیز صدای انفجار در اطراف اصفهان شنیده شد که بعدا جمهوری اسلامی مدعی شد «چند ریزپرنده» را هدف گرفته است. اما برخی گزارش‌ها حاکی از اصابت موشک به سایتی در اصفهان بود و در نهایت گزارش دقیق و معتبری در این زمینه از سوی منابع جمهوری اسلامی منتشر نشد. پس از دومین حمله موشکی جمهوری اسلامی به سوی اسرائیل نیز مقامات اسرائیل اعلام کردند که به آن واکنش نشان می‌دهند

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۸ اکتبر ۲۰۲۴