فرزاد معظمی گودرزی به ۵ سال حبس محکوم شد

فرزاد معظمی گودرزی، از بستگان رضا معظمی گودرزی، یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در زندان اوین با حکم دادگاه انقلاب تهران، به پنج سال حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید علی مظلوم صادر شده است، وی از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به پنج سال حبس محکوم شده است.
آقای معظمی گودرزی از بستگان نزدیک رضا معظمی گودرزی، از جانباختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، در تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در مقابل محل سکونتش واقع در بروجرد بازداشت و چندی بعد به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی بیش از پنج ماه به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر می‌بُرد.

فرزاد معظمی گودرزی، پیش از این نیز در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در بروجرد بازداشت و پس از مدتی با قرار تامین کیفری از زندان تیرچه بلوک این شهر آزاد شده بود.

گفتنی است، رضا معظمی گودرزی، متولد ۱ دی ۱۳۷۸ در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸، در جریان اعتراضات سراسری بر اثر اصابت گلوله در شهریار جان باخت. پیکر او در بروجرد به خاک سپرده شد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۲ اکتبر ۲۰۲۴