اعلام موجودیت «شورای مدیریت گذار»

کیهان لندن گزارش کوتاهی از خبر اعلام موجودیت «شورای مدیریت گذار» در زیر مصاحبه‌ای که با آقای حسن شریعتمداری داشته است به این شرح در روزنامه خود منتشر کرده است:

شنبه و یکشنبه ۲۸ و ۲۹ سپتامبر (۶ و ۷ مهر ۹۸) سالنی در ساختمان «امپریال کالج» لندن میزبان نشست اعلام موجودیت «شورای مدیریت گذار» خواهد بود که حسن شریعتمداری فعال سیاسی باسابقه به عنوان دبیرکل آن معرفی شده است.

این نهاد جدید در معرفی خود می‌نویسد: « شورای مدیریت گذار چتری است فراگیر برای همه ایرانیانی که با وجود تعلق به افق‌های سیاسی و فرهنگی متفاوت، خواهان گذار بدون قید و شرط از جمهوری اسلامی هستند و دل در گروی استقرار آزادی، دموکراسی و حقوق بشر در کشور عزیزمان ایران دارند. به باور ما پیش‌شرط لازم برای تحقق چنین هدف سترگی، ائتلاف وسیع ملی و هماهنگی گسترده همه تلاشگران این راه است. پاسخگویی به این مسئولیت تاریخی، وظیفه مشترک همه ما است».

این در حالیست که حداقل در دو دهه گذشته تمام تلاش‌ها برای تشکیل یک ائتلاف گسترده از نیروها و نظرهای مختلف سیاسی ناموفق بوده‌اند. آیا «شورای مدیریت گذار» خواهد توانست این طلسم را بشکند؟ خط قرمزها و اصول این سازمان جدید کدامند؟ این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگری را احمد رأفت با حسن شریعتمداری در میان گذاشته است.