شورای مدیریت گذار: مذاکره با همسایگان ایران را شروع میکنیم

به گزارش سایت صدای آلمان (دویچه وله)، شورای مدیریت گذار، یک تشکل سیاسی جدید مخالف جمهوری اسلامی در نشست دو روزه اعلام موجودیت خود در لندن اعلام کرد که به زودی مذاکرات خود با همسایگان ایران برای ایجاد خاورمیانه ای امن و عاری از رقابتهای مخرب را شروع خواهد کرد.
حسن شریعتمداری، دبیرکل این تشکل سیاسی گفت: «ملت ما هیچ خصومت و دشمنی و کینه ای، با هیچ دولت و ملتی از جمله آمریکا، اسرائیل و اعراب ندارد.»

او گفت: «بازار مشترک خاورمیانه ای، مرکب از ترکیه، اعراب، اسرائیل و ایران میتواند پایه های واقعی همکاری های منطقه ای را گسترش دهد و به صلح و امنیتی که تجارت و صنعت بدان نیازمند است بیفزاید.»

مهران براتی، دبیر کارگروه سیاست خارجی شورای مدیریت گذار نیز در همین زمینه گفت این شورا به زودی نمایندگانی به کشورهای همسایه ایران، اروپا و آمریکا میفرستد تا شرایط و روابط ایران پس از جمهوری اسلامی را با آنها به بحث بگذارد.

او گفت این هیئت های نمایندگی نه تنها فعالان سیاسی خارج از کشور، بلکه مبارزان مدنی در داخل کشور را که با این شورا در ارتباط هستند، نمایندگی میکند.

شورای مدیریت گذار خود را چتری فراگیر برای همه ایرانیانی معرفی کرده است که با وجود تعلق به افقهای سیاسی و فرهنگی متفاوت، خواهان گذار بدون قید و شرط از جمهوری اسلامی هستند و دل در گرو استقرار آزادی، دموکراسی و حقوق بشر دارند.