بخاطر تظاهرات ضد دولتی و علیه حکومت اسلامی ایران در عراق سفر به عراق به تاخیر افتاده است

به گزارش صدای آلمان (دویچه وله)، ناآرامی‌های عراق برای سومین روز متوالی ادامه دارد. خبرگزاری آلمان پنجشنبه ۱۱ مهر (۳ اکتبر) شمار کشته شدگان ناآرامی‌های عراق را ۱۹ نفر اعلام کرده که ۱۸ نفر آنها غیرنظامی و یک نفر از نیروهای امنیتی بوده است.

کمیسیون عالی حقوق بشر عراق می‌گوید در ناآرامی‌های سراسر عراق تا کنون بیش از یک‌هزار نفر زخمی شدند. این ناآرامی‌ها که از روز سه‌شنبه آغاز شده با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده است. شهروندان عراق به نابسامانی اقتصادی، فساد دستگاه دولتی و بیکاری معترض هستند.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در واکنش به این ناآرامی‌ها از صبح پنج‌شنبه تردد همه وسایل نقلیه و افراد را در پایتخت این کشور ممنوع کرده است.

خبرگزاری آلمان نوشته است نیروهای امنیتی حضور پرشماری در خیابان‌های بغداد دارند و در اغلب محله ها تنها آمبولانس و خودروهای دولتی که مشمول مقرارات منع رفت و آمد نمی‌شوند، در تردد هستند.

با این حال معترضان بازهم گردهم آمدند و شاهدان عینی به خبرگزاری آلمان گفته‌اند دو محله ناآرام در جنوب بغداد، توسط نیروهای امنیتی محاصره شدند.

ارتباط اینترنتی در اغلب نقاط کشور قطع شده است. در شهرهای ناصریه و عماره و حله هم تا اطلاع ثانونی مقررات منع رفت و آمد حاکم است.