‍ سها مرتضایی دانشجوی ستاره د ار دانشگاه تهران در تحصن

به گزارش سایت ایرنا (مستقر در ایران) سها مرتضایی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران در اعتراض به محرومیت از ادامه تحصیل در مقطع دکتری، اقدام به تحصن در محوطه پردیس مرکزی این دانشگاه کرد.

وی درباره علت تحصن خود به خبرنگار ایرناپلاس می‌گوید: من دبیر سابق شورای صنفی مرکزی و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران هستم. دوران فعالیت صنفی من همزمان با حوادث دیماه ۹۶ بود. بعد از آن، شاهد پرونده سازی برای فعالان صنفی و سرکوبها در دانشگاه بودیم. این حوادث منتج به احکام سنگین قضایی برای برخی از دانشجویان ازجمله خود من شد.

این فعال صنفی با اشاره به اینکه احکام قضایی و برخورد با دانشجویان، منجر به ستاره دار شدن او نیز شده است، تصریح میکند: من رتبه ۱۰ کنکور دکتری امسال رشته علوم سیاسی هستم، اما در کارنامه من نقص در پرونده ذکر شده بود. به همین دلیل به سازمان سنجش مراجعه کردم و در آنجا با دو نامه مواجه شدم که در آن درخواست کرده بودند در این دانشگاه پذیرش نشوم.

وی می‌افزاید: من پیگیری‌های متعددی از مسئولان مربوطه از جمله آقای غلامی، وزیر علوم و نمایندگان مجلس و حتی مسئولان دانشگاه چون گزینش دانشجویان انجام داده‌ام. آخرین پاسخی که به من داده‌اند، این است که هنوز پاسخی درباره من به آنها نداده اند. به همین دلیل، آخرین درخواست من که به آقای نوربخش، مسئول بخش گزینش دانشجوی سنجش ارائه دادم، این بود که با توجه به عدم پاسخگویی، دبیرخانه گزینش دانشجوی وزارت علوم مستقلاً درباره پذیرش من تصمیم گیری کند. علاوه بر این، با خانم سلحشوری دیدار کردم و به آقای میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و آقای صادقی، عضو دیگر این کمیسیون نامه نوشتم و درخواست رسیدگی به موضوع را کردم.

مرتضایی با تأکید بر اینکه تاکنون پاسخی از مسئولان دانشگاه و وزارت علوم دریافت نکرده است، می‌گوید: به همین دلیل در دانشگاه تحصن کرده ام و تا زمانی که در مقطع دکتری پذیرش نشوم، به تحصن ادامه خواهم داد.

وی در پاسخ به اینکه امروز مسئولان دانشگاه به این اقدام او واکنشی نشان داده اند یا پاسخگوی درخواست او بوده اند یا نه، توضیح میدهد: خیر! البته مسئولان حراست دانشگاه چندین بار از من خواستد که به حراست دانشگاه مراجعه کنم، اما من نپذیرفتم. طبیعتاً انتظار پیگیری موضوع را از آنها ندارم و خواستار آن هستم که در این پرونده دخالت نکنند و استقلال دانشگاه و دانشجو را به رسمیت بشناسند.

جدا از خبر منتشر شده در سایت ایرنا از تهران خبر رسیده است که خانم سها مرتضایی در اعتراض به ستاره داری و محرومیت از تحصیل در دانشگاه تهران هم اکنون در برابر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تحصن کرده است.

خانم سها مرتضایی، در پی حوادث دیماه ۹۶ بازداشت و در سال جاری با حکم دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی در دادگاه بدوی محکوم شد.