حضور نماینده اسرائیل در نشست امنیتی بحرین برای مقابله با «تهدیدهای حکومت اسلامی» در خلیج فارس

به نقل از بخش فارسی سایت یورونیوز نمایندگان بیش از شصت کشور از جمله اسرائیل در بحرین گردهم آمده‌اند تا در پی ناآرامی‌های اخیر در خلیج فارس راه‌های تامین امنیت کشتیرانی در این منطقه را مورد بررسی قرار دهند.
این اجلاس دو روزه در حالی از روز دوشنبه آغاز شده است که حمله به چند نفتکش، سرنگونی پهپاد شناسایی آمریکا بر فراز تنگه هرمز و نیز حمله پهپادی و موشکی به تاسیسات نفتی عربستان از نمونه‌های تنش در این منطقه به شمار می رود.
حکومت اسلامی ایران،که از سوی آمریکا، کشورهای غربی و عربستان سعودی به عنوان عامل اصلی این حملات معرفی شده در این نشست نماینده ای ندارد.
شیخ خالد الخلیفه، وزیر امور خارجه بحرین که کشورش میزبانی این نشست را بر عهده دارد در سخنرانی افتتاحیه تاکید کرد: «ما باید موضعی صریح و آشکار اتخاذ کنیم و تدابیری لازم و فوری برای محافظت از منافع کشورمان در برابر کشورهای یاغی در پیش گیریم.»
اسرائیل برغم نداشتن رابطه دیپلماتیک با بحرین در این نشست شرکت دارد. تل آویو پیش از این نیز آمادگی خود را برای پیوستن به ائتلاف دریایی واشنگتن که توسط دولت آمریکا با هدف تامین امنیت کشتیرانی و مقابله با تهدید‌های حکومت اسلامی در منطقه خلیج فارس تشکیل شده است، اعلام کرده بود.
اسرائیل حدود چهار ماه پیش نیز در نشستی در منامه که برای ارائه جزئیات اقتصادی طرح صلح آمریکا در خاورمیانه برپا شد، شرکت کرده بود.