آیا ابوبکر بغدادی در عملیات نیروهای آمریکایی “کشته شد”؟

سایت رادیو فرانسه (آر اف آی) در گزارش کوتاهی به نقل از تلویزیون سی ان ان (CNN) نوشته است: به گفته برخی منابع خبری ابوبکر بغدادی، رهبر پیکارجویان دولت اسلامی (داعش) در یک عملیات نیروهای آمریکایی در سوریه “کشته شده است”.

دو منبع به سی ان ان گفته‌اند که این عملیات شامگاه روز شنبه در شمال غربی سوریه صورت گرفته است اما برای تایید نهایی آن نیاز به انجام آزمایش دی ان ای است.

یک مقام نظامی تصریح کرده که بغدادی در زمان انجام عملیات جلیقه انفجاری به تن داشته است.

او اضافه کرده که شناسایی محل رهبر داعش توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا صورت گرفته و نیروهای ویژه ارتش این عملیات را انجام داده‌اند.

در این میان سایت صدای آلمان (دویچه وله) نوشته است که کاخ سفید آمریکا اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه بیانیه مهمی برای اطلاع عموم دارد. رسانه‌های آمریکا از حمله نیروهای نظامی آمریکا در ادلب و احتمال کشته شدن رهبر داعش خبر داده‌اند.

پخش شایعه کشته شدن ابوبکر بغدادی، رهبر “دولت اسلامی” (داعش) تازگی ندارد. این بار نیز رسانه‌های اصلی آمریکا از احتمال کشته شدن رهبر داعش خبر داده‌اند.

اکنون کاخ سفید اعلام کرده است که ترامپ روز یکشنبه پنجم آبان (۲۷ اکتبر) ساعت نه صبح به وقت واشنگتن، خبر مهمی به اطلاع مردم خواهد رساند. همین موضوع، صحت داشتن چنین شایعه‌ای را تقویت کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع هنوز نتوانسته موفقیت‌آمیز بودن عملیات نظامی آمریکا علیه ابوبکر بغدادی را تایید کند. این در حالی است که نشریه “نیوزویک” به نقل از مسئولان ارتش آمریکا اعلام کرده که عملیات موفقیت‌آمیز بوده و ابوبکر بغدادی در اثر این حملات هدف واقع شده و کشته شده است.