تلویزیون هلند: دهها نفر در ایران کشته شده اند، رژیم ایران اعتراضات مردم را بی اهمیت اعلام کرده است

رادیو تلویزیون کشوری هلند در گزارشی کوتاه نوشته است: در جند روز اخیر در جریان اعتراضات مردم ایران ده‌ها نفر کشته شده و هزاران نفر دستگیر شده اند. اما ارقام حکومتی تعداد کشته شدگان در جریان این ناآرامی‌ها را ١٢ نفر اعلام گزارش کرده که در میان آنها به افراد نیروی انتظامی هم اشاره می‌کند. اما رسانه های اجتماعی از ٥٠ نفر کشته خبر داده اند.

مقامات رژیم اسلامی ایران اعلام کرده اند که “جز در موارد اندکی” آرامش به کشور بازگشته است. اما منابع دیگر می‌گویند که تظاهرات مردم در ایران همچنان ادامه دارد. بخاطر قطع اینترنت مشکل است گستردگی دقیق تظاهرات را روشن نمود. قطع اینترنت روز شنبه شروع شد، در واقع یک روز پس از آنکه در شهرهای مختلف ایران مردم به خیابان آمده و علیه حکومت تظاهرات کردند. عدم دسترسی به اینترنت نه تنها شامل فیسبوک و تویتر هم شده بلکه استفاده از واتس‌اپ نیز قطع شده است.

سازمان ملل متحد مقابله نیروهای مسلح سرکوب که مستقیما بروی تظاهر کنندگان آتش گشوده اند را محکوم کرده است. سازمان بین المللی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل از کشته شدن ده‌ها نفر در ایران خبر داده است. افزون بر این سازمان ملل متحد خواستار پایان دادن به قطع اینترنت در ایرن شده است.

منبع: سایت تلویزیون کشوری هلند (NOS)، ١٩ نوامبر ٢٠١٩
ترجمه و تنظیم از خبرگاه