سعید محمد، فرمانده تکنوکرات قرارگاه خاتم الانبیا و مالک پاساژهای لوکس کیست؟

از هم اکنون عده‌ای برای ریاست جمهوری کاندیدا شده‌اند، یا گمان می‌رود خود را نامزد کنند. دقت بر آنان به شناخت برنامه حکومت برای انتخابات کمک می‌کند. برخی از آنان را معرفی می‌کنیم. شروع می‌کنیم با: سعید محمد

ادامه ◄

۲۵ نوامبر: تداوم خشونت‌های درهم‌تنیده بر زنان ایرانی

هنوز پدران و همسران و مردانی هستند که خود را محق می‌دانند جان دختران، زنان و خواهرانشان را بگیرند؛ چون عصبانی‌اند، آبرویشان رفته، حسادت کرده یا غیرتی شده‌اند. زنان بسیاری در خانواده، محیط کار، محیط تحصیلی و جامعه مورد تجاوز و آزار جنسی قرار می‌گیرند. امام جمعه‌هایی هستند که مردان را به خشونت نسبت به زنان برمی‌انگیزند. پدرانی که دختران زیر ۱۳ سالشان را می‌فروشند. زنان فقیر یا کم‌درآمد، زنان مهاجر و زنانی که در حاشیه شهرها و استان‌های حاشیه‌ای زندگی می‌کنند وضعیت اسفناکی دارند زیرا هم با سنت‌های جاهلانه و ارتجاعی دست به گریبان‌اند و هم با تنگدستی.

ادامه ◄

مصائب اجاره‌نشینی زنان بدون مردان

دورانی که اجاره‌نشینی در ایران خوش‌نشینی بود به‌ سر آمده است. اجاره‌نشینی برای خیل عظیم اجاره‌نشینان با تشویش و تنگدستی و ناامنی همراه است. تورم اجاره‌بها از تورم سالانه سبقت می‌گیرد و گلوی آسیب‌پذیرترین گروه‌های اجتماعی را هرچه بیشتر می‌فشارد. زنان اجاره‌نشین مجرد، مطلقه، مادران مجرد و یا سرپرست خانوار از آن دسته اجاره‌نشین‌هایی هستند که هم باید با تضاد طبقاتی و تورم بجنگند و هم با نابراری‌های جنسیتی، فرهنگ ضد زن و پدرسالاری.

ادامه ◄